simonekoolstra.reismee.nl

Stockholm een zuurstokken

Het is alweer best lang geleden dat ik een blog heb geschreven... sorry! 

Vrijdag was het alweer de laatste stagedag voor het weekend. De weg werd klaargemaakt zodat er asfalt gelegd kan worden en dat vonden de kleintjes geweldig! We gingen vroeg naar binnen, want het was weer tijd om liedjes te zingen en nog wat te spelen. Na het eten mochten ze weer spelen en na een tijdje gespeeld te hebben was het voor mij alweer tijd om te gaan en het weekend te vieren.

Zaterdag was het dan zo ver. Vroeg, veel te vroeg (6 uur) ging de wekker om een dag naar Stockholm te gaan. Na een busreis van drie uur waren we er eindelijk. We hebben eerst wat rond gelopen in de oude stad, Gamla Stockholm waar veel souvenirsshops waren. Daar ben ik nog met een trol op de foto geweest, en zijn we samen op de foto geweest met de Zweedse wachters.  Daarna zijn we nog een aantal winkels in geweest, maar het was erg druk en duur dus besloten we iets anders te gaan doen. Nadat we een ijsje aan de kade hadden gegeten hebben we een boottocht gemaakt. Daarna hebben we nog wat gegeten en toen zijn we maar vast naar de bus gelopen. Daar moesten we ongeveer nog een uur wachten dus hebben we ons vermaakt met foto's van vroeger en wat muziek. Na lange busreis waren we eindelijk weer thuis.

Op zondag ging weer de wekker, gelukkig iets later dan de vorige keer. Kimberly, Yvonne en ik zijn naar Granna geweest. Een dorpje aan een van de grootste meren van Zweden waar ze zuurstokken maken. Dat kon je ook echt zien, ze doen daar alles met de hand! Nadat we een paar winkeltjes gezien hadden en de nodige zuurstokken hadden gekocht was het helaas al weer tijd om naar de bus te gaan.

Op de heenweg zijn we rustig, foto's makend naar het dorpje gelopen (we werden een heel eind van het centrum gedropt) maar toen we terug gingen en niet al te veel tijd meer hadden, was het een half uur flink doorlopen. Gelukkig was het mooi weer, ik heb voor het eerst zonder jas en zelfs in een t-shirtje gelopen! Toen we weer terug waren in Linköping hebben we nog even bij de Ikea gegeten. Het was een topdag!

Maandag was het weer vroeg tijd om naar stage te gaan. We hebben de hele ochtend buiten gespeeld en na het eten heb ik met een aantal kinderen met de strijkkralen wat gemaakt.

Er kwamen twee leraressen uit Nederland om te kijken hoe we het hier hadden. Helaas heb ik de hele middag en avond ziek in bed gelegen dus heb ik verder niks gedaan. Ik sliep al voor tien uur.. ja dat is een wereldwonder..... helaas was ik dan 's ochtends wel om vier uur al wakker.

Dinsdag voelde ik me al een stuk beter en mocht ik weer de hele ochtend buiten staan. 's middags weer met de strijkkralen gespeeld en Angela en Daniëlle kwamen nog even langs om wat papieren te tekenen. 's avonds hebben we nog wat gedronken in een koffiehuis.

En toen begon er weer een dag, we gingen eerst naar de supermarkt om een lekker ontbijt te halen. Als je dan je buskaart in het pinautomaat doet weet je zeker dat je echt slaap te kort komt... Weer de hele ochtend buiten gespeeld. Om 12 uur kwam Christina ons halen om haar school te bekijken. Een soort mbo waar ze een vak konden leren. Daarna hebben zijn we nog met Christina mee geweest naar haar huis om daar wat te drinken. En na het eten hebben we natuurlijk nog even lekker Gooische vrouwen gekeken :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!