simonekoolstra.reismee.nl

It’s beginning to look like Christmas

Every person in your life has a purpose; they are there to help you learn – to grow and bloom into the person you do not yet know you will become. Keep your eyes open and your mind clear: keep moving forward.

En toen was het opeens best wel een tijd geleden dat mijn laatste blog online kwam. Door het gebrek aan internet kon ik ze nooit plaatsen, maar ik heb er wel een aantal geschreven die de komende dagen online zullen komen. Dit is nog de blog van 15 – 23 december.

Het weekend stond in het teken van kersvoorbereidingen. Zaterdag hebben ze een kerstboom gekocht die ze versierd hebben. ’s Middags hebben we gingerbread huizen gemaakt. Toen Hudson zei dat zijn huis beter zou worden dan die van Angus zei mijn hostdad dat het geen strijd tussen hem en zijn broertje was, maar een strijd tussen hem en mijn hostmom. Ik heb me goed vermaakt, want hij nam deze strijd heel serieus en het moest allemaal perfect zijn, zo perfect dat Hudson zijn huis niet mocht decoreren die dag omdat hij bang was dat de fundering nog niet sterk genoeg zou zijn. Ik mocht Angus nog altijd niet helpen, dus ik kon heel vermakelijk toekijken voor het grootste gedeelte van de tijd en alleen maar even helpen als het echt nodig was. Mijn gehaakte Rudolfkerstbal is ook af, die bijna gelijk werd ingepikt door de jongens. Verder was het een rustig weekend waarin ik weer wat aan mijn fotoboeken heb gedaan en ik deel twee van Harry Potter heb gezien.

Maandag moest ik Angus weer een dagje vermaken en zijn we, nadat we Hudson naar het kinderdagverblijf hebben gebracht, naar de kinderboerderij geweest. We waren daar al om negen uur en toen bleek het eerste treintje pas om tien uur gedaan. Ik heb Angus vermaakt door wat in een speeltuintje te spelen en eten bij een picknicktafel. We hebben de eerste trein naar de kinderboerderij genomen. Daar hebben we wat rondgelopen en de dieren gevoerd en toen zijn we weer terug naar huis gegaan. Natuurlijk viel Angus weer in slaap op de terugweg en was het wakker worden niet een heel groot succes (huilen en vooral zijn moeder willen). Hij heeft weer een tijdje in bed gelegen en kwam er net uit toen mijn hostmom ook weer thuis kwam. Zij heeft voor hem de film Nemo aangezet, dus dat was een makkelijke middag voor mij. Ik hoefde alleen Hudson maar van het dagverblijf te halen en wat verhuisdozen bij iemand te brengen en toen was ik alweer klaar voor die dag.

Dinsdag was een heel rustig dagje. Ik hoefde alleen de kinderen maar naar het kinderdagverblijf te brengen en aan het einde van de middag weer op te halen. Die dag kregen we eindelijk weer internet waar ik overdag dankbaar gebruik van heb gemaakt. Dit was nog een heel gedoe, want eigenlijk zoude we het pas in januari krijgen doordat het vorige week zo regende, maar toen is mijn hostmom heel boos geworden op die mensen en is er een box met 75 gig geregeld tot die tijd. Mijn hostparents gingen uit eten, dus moest ik voor de jongens koken en met ze eten. Ik heb dinonuggets (kipnuggets in de vorm van een dinosaurus) gemaakt met wat doperwten en maïs. Normaal eet vooral Angus vaak met zijn handen, wat eigenlijk niet mag, maar die avond heeft hij keurig met zijn lepel gegeten waardoor ik een rustig diner had met ze. Oké vooruit, ik had ze gechanteerd met een extra nugget als ze al hun groente netjes zouden eten, maar het werkte erg goed. Daarna moesten ze hun speelgoed opruimen wat met een kerstmuziekje ook verbazend goed ging en toen was het tijd om in bad te gaan. Daarna waren mijn hostparents alweer thuis en hebben zij de kinderen naar bed gebracht.

Woensdag was het niet een hele goede ochtend want de kinderen hadden slecht geslapen en mijn hostmum had ’s nachts van bed geruild, dus mijn hostdad bleef thuis zodat zij wat langer kon slapen. Toen ze uit haar bed was hebben ze samen Angus naar het dagverblijf gebracht en nog wat andere dingen gedaan en ik moest Hudson vermaken. Hij wilde graag een Nederlands vliegtuig bouwen en een Nederlandse boot en opeens zaten we daar Nederlandse filmpjes van te kijken en heeft hij kennis gemaakt met sinterklaas en koningsdag. Daarna heb ik hem nog Jip en Janneke voorgelezen, dus het was een leuke Nederlandse ochtend. Na de lunch was het tijd om hem naar de pre school te brengen en ben ik naar Westfield Belconnen (winkelcentrum) gereden om met een andere au pair af te spreken. Helaas was ze heel jong en was er niet echt een klik, dus hier zal het ook bij blijven. Ik was wel heel mooi op tijd om Hudson weer op te halen en daarna hebben we Angus gehaald en zijn we naar huis gegaan. ’s Avonds vroeg mijn hostmom of ik zin had om Harry Potter te kijken, want zij wilde wel graag het derde deel zien. Daar had ik nog wel zin in, dus zijn we met z’n drieën Harry gaan kijken, maar de jongens hadden niet heel veel zin om te gaan slapen en hielden nogal een feestje op hun kamer. Hierdoor kon mijn hostmom elke keer weer naar boven om te zeggen dat ze nu echt moesten gaan slapen. Na twee uur sliepen ze eindelijk en was het voor mijn hostparents eigenlijk ook wel tijd om naar hun kamer te gaan en heb ik nog een stukje alleen gekeken totdat ik ook naar bed ging.

Donderdag was opnieuw niet een hele goede ochtend, want de jongens hadden weer slecht geslapen en mijn hostmom was weer van bed veranderd. Mijn hostdad vond dat ik eerst Hudson naar pre school moest brengen om negen uur en daarna door moest rijden naar het kinderdagverblijf voor Angus. Er zou die dag een baby komen waar mijn hostmom op ging passen en die wilde de jongens graag zien voordat ze weg moesten. Toen ik eindelijk weer terug was van het wegbrengen heb ik even met Alice, de baby van 14 maanden, gespeeld zodat mijn hostmom de kerstcadeautjes kon inpakken. Na een tijdje was het voor Alice wel tijd om te gaan slapen, maar hier had ze niet heel veel zin in. Toen mijn hostmom haar ergens had neergelegd begon ze te huilen en eindigede ze bij mij op schoot om daar een poging tot slapen te doen. Dit was dus gelijk het einde van mijn vrije dag. Ze viel al vrij snel in slaap en toen we haar weer neer wilde leggen, werd ze wakker en begon ze weer te huilen zodat ik de eer had om haar op te pakken en weer gezellig samen in de stoel te eindigen. Mijn hostmom was nog wel zo aardig om mij na een tijdje mijn waterfles met een beetje chocola te brengen, dus dat maakte mijn dag weer helemaal goed. Zij heeft ook de jongens gehaald zodat ik bij de baby kon blijven, dus ergens had ik een makkelijke ‘vrije’ dag. Toen de moeder van Alice haar weer op kwam halen, lag ze net weer bij mij op schoot te slapen, maar na een tijdje hebben ze haar maar wakker gemaakt en mee naar huis genomen en was ik weer klaar voor die dag. Ik had nog nooit voor zo’n klein kindje gezorgd dus dat was wel eens een keer leuk om te doen.

Vrijdag was het voor Hudson zijn laatste dag op de pre school, dus wilde mijn hostmom hem graag zelf brengen en halen. Mijn hostdad bedacht op het laatste moment dat hij ook graag mee wilde en Angus wilde ook wel graag mee, dus na het ontbijt had ik weer even vrij totdat ze terug zouden komen. Daarna moest ik Angus vermaken, maar m’n hostmom had de tv voor hem aangezet dus ik had het nog steeds heel makkelijk. Die dag zou de vader van mijn hostmom komen en die was er al om half tien, dus na tien minuten tv kijken kreeg ik opeens te horen dat ik die dag verder vrij was. Ik heb die dag maar gebruik voor het maken van plannen voor mijn vakantie die ik na kerst heb. ’s Avonds zijn we uit eten geweest, weer bij een Vietnamees. Mijn hostparents hadden een beetje een strijd wie met de kinderen moest rijden die nogal druk waren en wie er met de kleine auto mocht. Uiteindelijk won mijn hostmom en mocht ik samen met haar in de kleine auto. Mijn hostdad had nogal een luidruchtige rit gehad met de kinderen, dus ik had geluk die dag. Mijn hostmom had gevraagd of ik zaterdagochtend mee wilde naar de markt, dus ik ben maar een beetje op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag ben ik met mijn hostmom en haar vader om half acht naar de markt gegaan om een stuk varken te kopen voor de kerst. We kwamen ook nog wat groente en fruit tegen wat we ook mee hebben genomen en binnen een uur waren we alweer thuis. Toen zijn we met z’n alle gaan ontbijten op een plek waar de kinderen weer konden spelen. Dit keer had ik het geluk om met mijn hostdad in de auto te mogen, dus dat was weer een rustig ritje voor mij. Ik moest overigens wel naar verhalen over de politiek luisteren en de invloed van Trump op Australië waar ik toch vrij weinig van begrijp en me eigenlijk ook niet boeit, maar oke. Ik heb zelfs geleerd dat er verschillende nieuwszenders zijn in Amerika die het nieuws vanuit het standpunt van een politieke partij vertellen. Bij het tuincentrum hebben we nog een aantal boompjes en planten meegenomen voor in de tuin die ze voor een deel die dag nog gepoot hebben. De jongens praten nogal veel over ‘badgays’ en ‘goodgays’, dus ik vroeg aan hen of ze heel toevallig ook Mega Mindy kennen, maar die kenden ze niet. Ze wilde het wel graag zien, dus ik heb een poging gedaan een Engelse versie te vinden, maar die bestaat helaas niet. Hudson koos het filmpje van het liedje uit om die te kijken en vond het zo leuk dat hij daarna de hele film wilde kijken in het Nederlands. Niet veel later lagen we samen op mijn bed een Nederlandstalige film te kijken wat mijn hostparents heel grappig vonden. Die dag daarvoor hadden ze de trampoline in de tuin gezet, dus daar kon ik eindelijk op spelen met de jongens en me even uitleven.

Zondag kwam Nadia naar Canberra om een dagje samen iets te gaan doen. Ik heb haar opgehaald van het busstation en toen zijn we naar een winkelcentrum gereden om kerstcadeautjes te kopen voor onze hostfamelies. We hadden het al vrij snel bij elkaar en na een lekkere lunch was het tijd om naar de auto te gaan. Helaas was de parkeergarage nogal groot en stonden de auto’s aan twee kanten van het winkelcentrum, dus we besloten om alle mooie auto’s die daar stonden te bewonderen. Nadat we de meeste auto’s wel gezien hadden kwamen we na ongeveer vijftig minuten een hele mooie fort tegen die er goed genoeg uitzag om nog een middag mee te rijden. We zijn langs het parlement house gereden en hebben we een tijdje in het park bij het water gezeten en daar wat gelopen. Daarna was het helaas alweer tijd om Nadia naar het busstation te brengen en ben ik weer naar huis gereden waar op dat moment een feestje was voor mensen uit de oude straat om het nieuwe huis te bekijken. Voor het eerst sinds ik in Australië ben kwam er kip van de barbecue, dus ik had een hele goede, gezellige dag waarbij ik weer even heerlijk in het Nederlands kon praten.

Reacties

Reacties

0&0

Hoi Simone,
wat weer een leuk verhaal.Toeren in een fort, ook nog kip op de barbecue en een ras echte Ned. als tafelgenoot.
Laat de knuppeltjes maar leuke Ned. filmpjes kijken, dat kan geen kwaad..
Fijn dat ze al een beetje aan je wennen.
Geniet van je avontuur, schrijf veel, dan genieten wij mee !!
Liefs van ons oet Ede

Greet

Het is een hele leuke manier om je te volgen,ga zo door !!
Groetjes
G en G

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!