simonekoolstra.reismee.nl

Ho, ho, hot Christmas

‘’There is nothing in the world so irresistibly contagious as laughter and good humor.’’ - Charles Dickens

Maandag was het de 24een dat betekent kerstavond. In Australië is het de traditie om zeevruchten te eten en daarvoor moest mijn hostdad al om half zes ’s ochtends naar de viswinkel om dat te kopen omdat de rijen die dag erg lang zijn. Hij was zo aardig om croissants mee te nemen als ontbijt, dus dat was al een goed begin van de dag. Daarna zijn we met het hele gezin naar de botanische tuin gegaan om daar wat te lopen, hagedissen te spotten en fruit te eten. Daar hadden we nog wel even een grappig momentje, er kwam een parkmedewerker langslopen waar ze even een praatje mee maakten. Hudson was zo sociaal om hem een aardbei aan te bieden, de man bedankte daar vriendelijk voor en zei dat hij al genoeg had gegeten die ochtend. Het antwoord van Hudson was: ‘’ja dat kan ik wel zien, want u ben wel dik’’. Gelukkig kon die man er wel om lachen en wij kwamen ook niet meer bij, maar het was wel heel eerlijk van Hudson. Na nog een rondje lopen zijn we weer naar huis gegaan. Als lunch kregen we garnalen met een zelfgemaakt sausje wat heel lekker was. Verder heb ik de kinderen weer een tijdje vermaakt op de trampoline en heb ik nog een klein stukje gelopen in de wijk. ’s Avonds stonden er oesters en lam op het menu. Mijn hostdad vroeg die dag daarvoor nog voor hoeveel mensen hij oesters moest halen en toen mijn hostmom zei dat het voor hen, haar vader en mij was zijn mijn hostdad al gelijk dat het er voor mij niet veel hoefden te zijn, omdat ik ze nog nooit op had. Wat een vertrouwen weer, maar ik vond ze heel lekker dus hij had het mis. Na het eten hebben de kinderen wat melk, biscuitjes en een wortel voor de kerstman en het rendier klaargezet en was het tijd om naar bed te gaan. Mijn hostparents gingen nog even met de hond lopen en moest ik op de kinderen letten die al in bed lagen. Ze hadden alleen niet heel veel zin om te gaan slapen en waren nogal enthousiast over de kerstman die ’s nachts met cadeautjes zou komen, dus uiteindelijk ben ik bij Angus in bed beland om hem stil te houden zodat ze eindelijk eens konden gaan slapen. Na een tijdje waren mijn hostparents weer thuis en keek mijn hostdad om het hoekje. Ik dacht dat Angus bijna lag te slapen, maar hij begon opeens hard te lachen dus helaas. Toen mijn hostparents klaar waren met de dingen die ze moesten doen kwam mijn hostdad het overnemen en heb ik nog gezellig met Amber gefacetimed om wat dingen af te spreken voor de dagen dat ik naar haar in Melbourne ga.

Dinsdag was het kerst en de verjaardag van Matt (mijn hostdad). We hebben eerst Matt zijn cadeautjes gegeven en daarna mochten de kinderen één cadeautje uitpakken die onder de kerstboom lag. Daarna wilde mijn hostmom de pannenkoeken bakken die ik uit Nederland had meegenomen, maar toen ze erachter kwam dat ze daar ongeveer een uur voor nodig had vond ze dat wel heel lang en werd het toast met bacon, ei en fruit. Na het ontbijt was het tijd om de rest van de cadeautjes uit te pakken, ik kreeg een t-shirt en sloffen met happy little vegamite erop, want dat eten de (meeste) Australiers graag. Nadat alle cadeautjes waren uitgepakt was het tijd om even rustig een film te kijken. De jongens hadden een Frozen film gekregen die over Olaf en kerst ging, dus die hebben we gekeken. Daarna was het voor mijn hostdad tijd om de pannenkoeken te gaan bakken. Ik heb hem in het begin heel even geholpen, hij wilde de pannenkoeken wel graag flippen en toen ik hem uitlegde dat wij hier een speciale pan voor hebben en dat zijn koekenpan daar misschien net iets te zwaar voor was zei hij dat hij de challenge accepteerde. Het lukte hem nog ook, dus hij was hier helemaal trots op. Al was zijn tweede pannenkoek in de prullenbak beland omdat er iets misging, maar dat heb ik helaas moeten missen. De pannenkoeken waren goedgekeurd en toen was het tijd om met het nieuwe speelgoed te spelen en heb ik vast wat dingen klaargelegd voor mijn vakantie. Aan het einde van de middag hebben we nog met de waterslide gespeeld die ik voor de jongens had gekocht wat een groot succes was. Vooral het gebruiken van afwasmiddel om beter te glijden was een groot feest. Die avond stond er varken op het menu met een ijsje als toetje en daarna heb ik weer wat spullen ingepakt.

Dat was dan mijn kerst in de zomer, heel raar en totaal geen kerstgevoel, maar wel heel leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Woensdag was het boxing day, dat ik de dag waarop de uitverkoop hier begint en mensen soms in rijen voor de deur gaan staan om als eerste binnen te zijn. Gelukkig was het bij ons in het winkelcentrum overal heel rustig. Ik ben met mijn hostdad en opa naar een winkel geweest om wat tuingereedschap te kopen waar ik een campingstoel tegenkwam voor slechts vijf dollar. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen, dus tijdens het kamperen heb ik straks een stoel die ik daarna op mijn balkon kan zetten. Daarna zijn we nog naar een andere goedkope winkel gegaan waar ik voor acht dollar een luchtbed heb gekocht, dus ik ben klaar om te gaan kamperen. De rest van de dag heb ik wat wasjes gedraaid, de stofzuiger gebruikt waar hij voor gemaakt is, de badkamer schoongemaakt alle bedden verschoond zodat ik heerlijk op vakantie kan gaan en zij mijn kamer kunnen gebruiken voor de familie die een week langskomt. ’s Middags heb ik nog met Hudson kristallen gemaakt die hij voor kerst heeft gekregen en die moeten nu een tijd blijven staan voordat we weten of het gelukt is. Daarna was het weer tijd om buiten met de waterslide te spelen en mijn hostmom vond dit een goed moment om te beginnen met het zindelijk maken van Angus. Hij kreeg een mooie dinosaurus onderbroek aan met de mededeling dat hij daar natuurlijk niet op kon plassen. Al na twee minuten moest hij plassen waar mijn hostmom besloot een bushwee van te maken dus hij heeft het keurig in de tuin gedaan waar ze best trots op was. Hudson vond dit ook wel leuk dus ging er gezellig naast staan. (De hond doet hier ook van alles in de tuin, dus het maakt allemaal niet zoveel uit.) Niet heel veel later moest hij poepen wat een bushpoo werd, ik moest hier heel hard om lachen en mijn hostmom ook, maar mijn hostdad kon het iets minder waarderen en heeft daarna de halve tuin schoon gesproeid met de tuinslang. Een tijdje later ging het toch nog mis en lag er een drol op de trampoline wat de jongens helemaal geweldig vonden. Ze hebben hem van de onderkant van de trampoline bekeken en kwamen zelfs tot de conclusie dat het rolt als je de trampoline omhoog duwt. Inmiddels kon je mij wel oprapen en mijn hostmom vond het toch eigenlijk ook nog wel grappig en was de klos om het op te ruimen dus ik had een topmiddag. Daarna ben ik mijn backpack gaan inpakken en na het eten kon het wachten beginnen. Mijn bus ging pas om elf uur en het internet was sinds eerste kerstdag alweer op, dus het duurde toch vrij lang. Mijn hostdad heeft me rond tien uur naar het busstation gebracht en toen kon mijn vakantie beginnen met een busreis van acht uur.

Reacties

Reacties

Greet

Zo kun je het wel volhouden en je leert van alles te eten, leuk en gemakkelijk
Lieve groet van ons

0&0

Leuk Simone,
ik vind je heel dapper, ga je na de oesters mijn fam. proberen ??
Liefs oet Ede

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!