simonekoolstra.reismee.nl

De beslissing is genomen en schoolvakantie

‘’Doubts kill more dreams then failure ever will.’’ – Karim Sedikki

8 – 18 april

Gratis ijsje

Bij Ben & Jerry’s hadden ze een dag waarop de ijsjes gratis waren. Dit konden Regine en ik natuurlijk niet aan onze neus voorbij laten gaan, dus zijn we ’s avonds naar Belconnen gereden om een ijsje te eten. Je kreeg één bolletje per keer, dus na de eerste keer zijn we nog een keer in de rij gaan staan. De rij was gelukkig kort en een man die het stond te organiseren vroeg of het onze eerste keer was die dag. Wij zeiden dat het ons tweede rondje was waar hij wel om moest lachen, want er waren veel mensen geweest die daar de halve dag hadden gespendeerd en wel tien keer zijn geweest. Wij waren dus zo erg nog niet met onze twee rondjes.

Easter egg hunt

De week voor Pasen was er een paaseierenjacht van het kinderdagverblijf. Ik wist dat mijn host family daarheen zou gaan, maar ik wist niet hoe laat. Meestal zijn ze vroeg weg voor zwemles op zaterdag, maar deze keer was het al een stuk later dan normaal. Ik vond dat ik wel lang genoeg had gewacht met het halen van mijn koffie (doe ik meestal als ze weg zijn en ik nog thuis ben, want dat is lekker rustig), dus ben ik maar naar beneden gegaan om dat te halen. Angus vertelde me dat ze op paaseierenjacht gingen, ergens is het heel grappig hij kijkt dan boos en zegt: We are going on easter egg hunt en not you Simone. Waarop mijn hostmom zei dat ik niet eens mee wil als hij zo’n attitude heeft. Nog geen seconde later keek hij opeens poeslief en vroeg hij met zijn liefste/blije stem of ik misschien mee wilde. Mijn hostmom begon heel hard te lachen en Angus vroeg nog een keer of ik meeging. Ik vroeg of hij heel zeker wist dat hij me mee wilde hebben waarop hij zei dat hij dat graag wilde. Ik kon nog wel even twee minuten krijgen om me aan te kleden en toen was het tijd om de auto in te gaan en begon Angus weer te huilen dat ik niet mee mocht, juist kind wat wil je nou? In het park hebben ze eerst nog een tijd in de speeltuin gespeeld voordat ze de eieren mochten zoeken. Het waren plastic eieren die ze dan later om mochten ruilen voor een chocolade ei aangezien ze hier anders smelten. Wij zaten nog op het grasveld en er waren best wel wat eieren over waardoor Angus en Hudson er nog een paar extra kregen. Hudson was zo lief om er twee aan mij te geven waardoor ik zelfs ontbijt had, lucky me! Daarna zijn mijn hostmom en ik met de kinderen naar het water gelopen omdat ze geen zin hadden om de kinderen weer terug naar de auto te tillen. Bij het meer pakte Angus opeens mijn hand vast om samen de eendjes te zoeken en een stuk langs het meer te lopen. En dit alles terwijl mijn hostmom vlakbij was of er gewoon achter liep, tja wispelturig noemen ze dat.

Op de heenweg was er nog wel even een leuk momentje in de auto. Mijn hostdad was al de hele week zijn knuffel/deurstopper hond kwijt (die op mijn kamer lag, maar ik wist niet dat hij hem kwijt was.) Hij vertelde in de auto dat elke keer als hij aan de kinderen vroeg waar zijn hond was vooral Angus begon te lachen. Hij vroeg het nog een keer aan ze en weer zeiden de jongens dat ze het niet wisten met een stiekem lachje erbij. Toen vroeg mijn hostdad aan mij of ik het toevallig wist waar zijn hond was. Ik vertelde hem dat die in mijn kamer lag en toen begonnen de jongens heel hard te lachen, want zij hadden hem daar verstopt toen ik een weekend weg was en een week volgehouden dat ze geen idee hadden waar de hond was. Maarja ik kijk er niet meer van op als er iets op mijn kamer net iets anders is aangezien ze wel vaker zomaar naar mijn kamer gaan als ik er niet ben omdat ze iets moeten doen of ik op mysterieuze wijze een schoon, keurig opgemaakt bed heb.

Nieuwe baan

Vanaf deze week ga ik elke donderdag naar Carla om drie uur te helpen met Thomas van drie en Oscar die negen maanden is. Ik moet dan met Thomas spelen als Oscar slaapt en daarna ze allebei vermaken. Deze week ben ik eerst met Thomas naar de speeltuin geweest totdat Carla met hem naar de winkel ging en ik een tijdje met Oscar heb gespeeld. Hiermee is er een einde gekomen aan mijn laatste vrije dag van negen tot drie, maar nu kan ik wel nog even wat extra sparen voordat ik ga reizen.

Langer blijven?

Jaa er is dan toch eindelijk een kogel door de kerk. Na veel wikken en wegen heb ik toch maar besloten om twee maanden langer bij dit gezin te blijven. Om heel eerlijk te zijn is dit vooral een geldkwestie. Ik heb hier twee vaste bijbaantjes en de ouders van Viola vragen mij soms ook om op te passen waardoor ik behoorlijk wat extra verdien. Ik kon ook naar Melbourne gaan waar ik waarschijnlijk qua gastgezin wel wat gelukkiger zou zijn, maar aan de andere kant heb ik het hier ook niet heel slecht. Ik mis hier dan wel veel dingen, maar Michael en Katherine maken daar ook weer heel veel van goed. Misschien is dat ergens ook wel de rede dat ik blijf, ik wil daar gewoon niet weg. En Angus en Hudson zijn best schatjes en ik kan ook wel echt genieten van de dagen die ik met Angus spendeer, dus blijf ik hier toch maar wat langer.

Schoolvakantie

En toen was het paasvakantie wat betekent dat Hudson twee weken thuis is. Dit betekende helaas ook dat iedereen die ik hier ken ging reizen, familie van het thuisland over kreeg of met hun hostfamily op vakantie was waardoor ik ergens wel een beetje vriendloos was. Gelukkig ben ik het eerste weekend op zaterdag meegeweest op easter egg hunt en moest ik zondag een paar uurtjes op Viola passen, waardoor ik me nog best vermaakt heb.

Dierentuin

Op de eerste dag van de vakantie ben ik met de jongens naar de dierentuin geweest aangezien dit de enige hele dag was dat ik ze allebei zou hebben. Mijn hostmom heeft 4,5 maanden gezegd dat ze een abonnement voor mij zou regelen zodat ik ook kon gaan, maar opeens had ze besloten dat ik ook wel gewoon met haar pasje kon gaan aangezien ze nooit om een ID vragen. Tja, weer die Australische logica… had ze dus ook gewoon vier maanden eerder kunnen bedenken, maar oké. Ik moest maar proberen te doen alsof ik haar was en als ze naar mijn ID zouden vragen moest ik zeggen dat ik die vergeten was. En als ze dan echt moeilijk gingen doen moest ik maar gewoon betalen en dan zou ik het geld wel terug krijgen net als de lunch die ik ook even voor moest schieten. Gelukkig vroegen ze bij de dierentuin helemaal nergens naar en konden we zo doorlopen, was maar goed ook aangezien ze een Turkse naam heeft en dat voor mij toch wel eens lastig kan worden met mijn blonde haren. Ik heb vier uur in de dierentuin gespendeerd door twee rondjes te lopen, de eerste keer hadden we per ongeluk de helft overgeslagen dus kon ik het voor een deel nog een keer doen. Ze hebben ook nog een leuke speeltuin om in te spelen en we hebben nog een ijsje gehaald. Het was in elk geval een makkelijke manier om de jongens te entertainen en Angus was zo moe dat hij in de auto in slaap viel. Normaal wordt hij wel weer wakker als ik hem uit zijn stoeltje til, maar deze keer zei hij alleen dat zijn hoed op de grond viel en sliep hij daarna gewoon in mijn armen verder terwijl ik hem naar binnen tilde. Daar heeft hij nog een tijdje in mijn armen liggen slapen, maar mijn hostmom vond het wel een goed idee als ik hem zo snel mogelijk weer wakker zou maken. Ik heb heel hard mijn best gedaan om hem na een half uurtje weer wakker te krijgen, maar elke keer als hij zijn ogen open deed koos hij gewoon een andere positie en sliep hij weer heerlijk in mijn armen verder. Uiteindelijk heb ik hem wel wakker gekregen en hebben we gezellig de Lion King gekeken. En ik heb een week later ook nog mijn geld terug gekregen dus wat wil ik nog meer, bonnetje op de tafel leggen werkt dus :)

Extra werk

In de eerste week van de schoolvakantie ben ik nog naar Michael en Katherine geweest om op Tammy te passen. Dit keer waren ook de oudste twee thuis en had ik Hudson bij me waardoor ik opeens vier kinderen had. Ik had Abby van acht, Evin van zes, Hudson van vijf en Tammy van een. Dit alles ging me nog verrassend goed af en ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om met alle kinderen tegelijk hartige taart te eten voor lunch en zelf ook te eten. Abby en Evin houden van spelletjes spelen, dus heb ik met beide een potje geschaakt, met z’n alle een keertje Monopoly gedaan en nog een keer gerumicubt, dus ik heb me goed vermaakt. Verder hebben ze lekker buiten gespeeld en met de lego gebouwd, dus dat was top! En een makkelijke manier om Hudson twee dagen te vermaken, want die houdt niet zo van alleen spelen. Katherine vroeg dinsdag opeens of ze me misschien ook voor twee dagen mocht betalen wat ik ergens wel een beetje vreemd vond, want dat doen ze normaal nooit. Maar ik vind alles prima en uiteindelijk maakt het ook niks uit. En toen kreeg ik opeens extra geld omdat ik het zo goed deed en het zoveel meer werk was met alle kinderen. Ik leek Mary Poppins wel en Abby had dinsdag al tegen haar moeder gezegd dat ze de beste dag ooit had. Ook Hudson vond het heel erg leuk en zei enthousiast tegen mijn hostmom dat zijn dag ‘great’ was, terwijl hij meestal een ‘good’ mompeld. Hij wilde ook vooral niet naar huis allebei de dagen en was dinsdag blij dat hij daar woensdag nog een dag mocht spelen, dus mijn leven kon niet beter.

Reacties

Reacties

Greet

Fijn dat je een beslissing hebt genomen en je moet maar zo rekenen.... ged verzoet de arbeid!!

O&O

Goed gedaan Moppy,een leuk gezin en financieel heb je vooruitgang geboekt .
Toppy toppy !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!