simonekoolstra.reismee.nl

Sydney, altijd een avontuur

Eat well. Travel often.

25 - 27 mei

Om acht uur namen we de bus naar Sydney en de hostdad van Regine was zo aardig om ons even naar het busstation te brengen. Na een busreis van 3,5 uur waren we weer in Sydney waar het een heel stuk warmer was dan in Canberra. Regine en ik zijn naar ons hostel gelopen om de bagage te dumpen en zijn toen doorgegaan naar het Hydepark om daar lekker op het gras, in het zonnetje een pizza te eten. Het was die dag 26 graden, terwijl een paar dagen later de winter moest beginnen. Toen het bijna twee uur was zijn we weer naar het hostel gelopen om in te checken en wat spullen te wisselen zodat we naar het strand konden. We hebben de metro en bus naar Bondi beach genomen waar we nog even gelegen hebben. Stiekem was het een beetje aan de koude kant, aangezien de zon al aan het zakken was. Maar we kunnen toch zeggen dat we een week voordat de winter begon in onze bikini’s op het strand hebben gelegen. Toen het echt te koud werd voor onze bikini’s zijn we weer terug naar het hostel gegaan en hadden we bedacht om dumplings te gaan eten. Onderweg naar het dumplingsrestaurant kwamen we langs de Grilled (burgertent) en besloten we dat dat eigenlijk nog een veel beter idee was, dus niet veel later zaten we aan de burger met patat. Er was een groepsapp voor iedereen uit Canberra die dat weekend in Sydney was en met nog twee andere hadden we afgesproken om uit te gaan. Lara kwam naar het plein waar wij zaten en samen zijn we naar de Scary Canary gelopen om daar wat te drinken. We zaten nog maar net aan een tafel toen een jongen naar ons toe kwam met de vraag of hij ons een drankje aan mocht bieden en allemaal vage verhalen te vertellen. Nu zijn wij de moeilijkste niet en zeggen we tegen een gratis drankje nooit nee. Hij gaf Regine en Lara geld mee om het te halen, ondertussen toverde hij nog een hele stapel geld uit zijn broekzak wat hij nonchalant om tafel gooide (400/500 dollar) met de mededeling dat hij druks verkocht had en dat zijn winst was. Ik mocht dat vooral niet tegen de andere twee zeggen. Gelukkig waren ze snel terug en hebben we nog een paar goede verhalen van hem gehoord. Zo had hij zijn vingers gebroken met vechten wat hij met zijn zaklamp aan ons liet zien, had een maat van hem die dag 16-18 maanden cel gekregen waar hij ook nogal trots op was en kregen we nog een filmpje te zien waarin er stapels geld op tafel lagen in briefjes van 50 en 100 wat in totaal 80.000 dollar was. Ook had hij telkens een inhalator (zo’n astmading) in zijn mond en zoog hij eraan waarbij wij ons toch een beetje afvroegen wat daarin zat. Hij bood ons ook nog even doodleuk wat druks aan waarbij hij een potje pillen liet zien, maar dat leek ons nou niet het beste idee, dus hebben we er maar vriendelijk voor bedankt. We hadden ons eerste drankje nog niet op toen we van hem al een tweede moesten halen, dus had Lara de eer om op onze drankjes te letten zodat Regine en ik wat bij de bar konden halen. Onze grote vriend dacht dat hij die nacht wel met Regine door kon brengen, maar die heeft hem toch even heel duidelijk gemaakt dat ze een vriendje heeft en er helemaal niks ging gebeuren die nacht. Toen vroeg hij aan mij of ik een vriend had, ik zei van niet en hij wilde een kus. Helaas voor hem werkt het leven niet zo en vervolgens schoof hij een dollar naar mij toe met de mededeling: Dollar for a kiss? Waarop ik hem toch nog maar even duidelijk heb gemaakt dat het leven niet zo werkt en de andere hem ook nog even hebben uitgelegd dat je geen kus kan kopen. Hij was er wel een beetje klaar mee en besloot maar naar een ander groepje te lopen waar hij precies dezelfde filmpjes liet zien. Daarna is hij naar nog een groepje gegaan en niet veel later heeft de security hem eruit gezet en hebben wij een goed verhaal om te vertellen. Faith kwam ook nog naar die club met haar vriend en we zijn er nog een tijdje gebleven totdat we de Uber naar een andere club hebben genomen. Om een uur of één was ik er wel klaar mee en heb ik de bus terug naar het hostel genomen waar ik om twee uur in bed lag.

In het hostel zou elke ochtend een free pancake breakfastzijn tussen acht en tien, dus had ik om half tien de wekker gezet om daar nog even mooi van de profiteren. Ik had Regine wakker gemaakt die zelfs besloot om zich voor deze gelegenheid aan te kleden. Toen we beneden in de keuken kwamen was er geen spoor van pancakes te bekennen wat nogal een teleurstelling was. Regine besloot om maar weer naar bed te gaan om verder te slapen aangezien die pas om vijf uur lag. Ik vond het wel een goed idee om nog even te gaan liggen, maar ben ook weer in slaap gevallen tot kwart over elf. Dat was wel een mooie tijd om te gaan douchen en ons klaar te maken voor weer een dagje in Sydney. We hebben eerst maar eens ontbeten met een bacon en egg roll, jaa ontbijten om kwart over twaalf kan gewoon, en toen hebben we de ferry naar Manly genomen. Op zondag kan je altijd voor 2.70 dollar de hele dag reizen, dus dat is een perfecte dag om de ferry te nemen en zo veel geld te besparen. In Manly hebben we een ijsje (dat noemen we dan maar lunch) gehaald en zijn we op het strand gaan zitten. Het was ook die dag heerlijk zonnig met 22 graden waar we even goed van moesten profiteren. Samen met Lisa hebben we nog een tijd op het strand gezeten en daarna nog over de markt gelopen die daar was waar ze veel leuke dingen hadden en ik nog oorbellen heb gekocht. We hadden het fantastische idee om met zonsondergang de ferry terug naar Circular Quay te nemen wat heel populair is, dus stonden we al vroeg bij de ferry om een goed plekje te hebben. We hadden het geluk om voorop de boot te staan en hebben mooie foto’s gemaakt. Bij Circular Quay hebben we snel de metro naar ons hostel genomen om ons om te kleden en dit keer echt dumplings te eten. Dat weekend was de start van het Vivid festival wat we natuurlijk moesten bewonderen, we zijn eerst naar Darling Harbour gegaan om daar te kijken en daarna hebben we weer de metro naar Circular Quay genomen waar ook Lisa weer naartoe zou komen. We hebben daar een paar uur rondgelopen en alle lichten op het Oprah house, de Harbour bridge en de andere gebouwen bekeken. Na een tijdje wilde Regine wel naar bed en besloten Lisa en ik de ferry naar Luna Park te nemen zodat we alle lichten ook nog vanaf het water konden zien. Toen we bij het Luna Park kwamen kregen we al heel snel te horen dat het park gesloten was en we er niet verder in mochten, dus besloten we al heel snel weer de ferry terug te nemen. Gelukkig kwam die twee minuten later al en hadden we toch mooi ons fotomomentje aan de andere kant gehad. We hebben nog heel even bij het Oprah house rondgelopen en zijn toen ook terug naar het hostel gegaan aangezien het al bijna elf uur was.




Maandag was helaas alweer onze laatste dag en zijn Regine en ik na het uitchecken naar de Botanical Gardens gelopen waar ook Lisa weer naartoe zou komen om nog een laatste dagje met z’n drieën door te brengen. Het was toen nog best wel zonnig waardoor ik zelfs spijt had van mijn spijkerbroek, maar het zou later die dag hard gaan waaien en ze gaven zelfs regen. We hebben een rondje door de tuin gelopen en zijn toen naar Circular Quay gegaan waar we nog bijna omver werden geblazen door de wind die toch wel even heel sterk was. Daar hadden we afgesproken met een Nederlands meisje die Regine de vorige keer ontmoet had. Met haar hebben we in The Rocks pancakes gegeten omdat Regine en ik nog verdrietig waren dat we die niet hebben gehad in het hostel. Na de lunch zijn Lisa, Regine en ik met de metro naar Newtown gegaan om daar wat rond te lopen en nog even bij een café wat te drinken.
Toen was het toch echt tijd om naar het hostel te gaan om onze spullen te halen en weer met de bus terug naar Canberra te gaan. Het was nog even heel druk op de weg waardoor we wat vertraging hadden, maar om negen uur waren we weer in Canberra waar het de hele dag al acht graden was en het veel geregend had. Welkom thuis weer.

Dinsdagochtend werd ik rond half zeven wakker (kinderen! Nooit aan beginnen ;) ) en hoorde ik Angus al aan mijn hostmom vragen: ‘Is Simone here?’ Niet veel later werd er zachtjes op mijn deur geklopt, mijn hostmom probeert de kinderen dat te leren, want meestal schuiven ze gewoon de deur open en komen ze mijn kamer in gerend. Het was zo zacht dat ik nou niet zeker wist of dit geklop was maar niet veel later hoorde ik het geluid weer gevolgd door:

Huson: Simone, Simone

Ik: Yeah

Hudons: Welcome back!

Ik: Thank you

Jaa soms zijn het echt schatjes, meestal wel eigenlijk. Toen ik bedeneden kwam kreeg ik nog een paar knuffels van Hudson en zei mijn hostmom dat Angus het hele weekend had gevraagd waar ik was. Angus was op dat moment even niet zo blij om me te zien, maar niet veel later moest ik met hem aan tafel zitten en heeft hij op mijn schoot zijn ontbijt gegeten omdat hij denkt dat het dan lekkerder smaakt ofzo, hahaha.

Reacties

Reacties

O&O

Hoi Moontje,
je benut je vrije dagen volop !!
Leuk om al je belevenissen te lezen.
We kijken uit naar de volgende blog.
liefs van ons !!

Greet

Wat denk je, zal je weer aan een gewoon leven in Nederland kunnen wennen?
Voorlopig geniet je nog volop!!
Groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!