simonekoolstra.reismee.nl

Alleen verder

You never really travel alone. The world is full of friends waiting to get to know you.

Ook deze blog is weer in samenwerking met Roelyne geschreven wat dit keer inhoudt dat zij het Brisbane deel geschreven heeft en ik het Noosa deel. Overigens is de fotoruimte op deze blog wat beperkt waardoor ik nu veel foto's op Instagram zet. Dus voor degene die dat hebben, er is meer :)

Maandag 19 augustus

Vandaag was het weer een reisdagje, op naar de laatste bestemming van deze vakantie en ja we moesten er een traantje bij laten. We hadden voor deze dag weer een paar plaatsten opgezocht waar we een tussen stop wilde houden, want ja er waren nog genoeg plaatsen waar we nog niet zijn geweest maar eigenlijk wel even een paar foto’s wilde maken. Onze eerste stop was Hastings point daar was een mooi strand, even een paar kiekjes gemaakt en een klein rondje gelopen en weer de auto in op naar de volgende tussenstop. Dat was tallebudegera dat was ook een strand, toen we weer in de auto zaten zagen we nog een aantal pelikanen daar moesten we ook een foto van hebben.

De derde tussenstop was het springbrook national park, hier hebben we een rondje gelopen, een waterval bekeken en nog een keer een rondje gelopen. Bij dat rondje kon je kiezen om de national bridge te bekijken of de glowworms, de ene was naar rechts en de andere naar links. Wij kozen ervoor om eerst naar de glowworms te gaan en toen we daar kwamen bleek dat ook de nationale bridge te zijn, wat natuurlijk heel logisch is als je voor allebei de andere kant op moet gaan.

De laatste tussenstop was surfers paradise waar we nog even het strand hebben bekeken. Na al deze hoogtepunten was het toch echt tijd om naar het huisje te rijden wat ook nog een uitdaging opzich was. Welke slimpo bedenkt het om in een stad een keer of vier dezelfde straatnaam te maken!? Wij in elk geval niet dus we stonden al bij de verkeerde, oeps foutje. Eenmaal in ons huis aangekomen zijn we maar snel boodschappen gaan doen en hebben we wat te eten gemaakt. We hadden echt een top huis maar die oven pff je zou bijna denken dat ze hem vastgelijmd hadden want open ging hij niet (en dan wel te verstaan als ons eten in de oven zat)

Dinsdag 20 augustus

Yes stad bekijken, de meiden hadden daar wel zin in want we voelde wel een winkelbui aankomen. De mannen daarin tegen zijn niet z’n fan van grote steden. Hoe sneller we het gezien hebben hoe beter. Nou waren wij het in dat geval ergens wel mee eens dit keer want je betaalde je echt scheel aan het parkeren hier. Nu snappen wij ook best dat je Amsterdam gaat bezoeken ook veel kwijt bent aan parkeren maar 70 dollar voor 3 uur is toch vrij veel. (omgerekend is dat toch z’n 42 euro) Nadat we het sightseeing gehad hadden en nog heel even gewinkeld hadden zijn we via de supermarkt terug gegaan naar het huisje. Daar hebben we niet zoveel meer gedaan beetje foto’s uitzoeken, douche, eten en de vorige blog schrijven want ja die komen niet vanzelf op het internet.

Woensdag 21 augustus

Vandaag is het dan echt de laatste dag dat de familie hier is en het liefst willen ze nog wel wat langer blijven maarja niet elke werkgever is zo makkelijk (moeten ze maar hier komen werken) De verhuurder kwam om half 10 de sleutel halen. We hadden gevraagd of we de koffers hier konden laten staan want er staat een dagje dierentuin op het programma. Dat was allemaal geen enkel probleem dus hij liet nog even zien waar we de koffers neer konden zetten. De dierentuin was best wel groot, een stukje groter dan we hadden verwacht. We hebben onszelf er toch een hele dag weten te vermaken. Maar op zich hebben we sommige dingen ook vier keer gezien omdat een plattegrond en bordjes maken niet de kwaliteiten van de aussies zijn. We hebben heel veel leuke dieren gezien en heeel veel foto’s gemaakt.

Rond 4 uur gingen we weer richting de stad, daar hebben we wat gegeten bij Betty’s burgers. Daarna hebben we de koffers gehaald, toen werd het toch wel tijd om afscheid te nemen. We hebben Simone bij haar nieuwe hostel afgezet en zijn toen naar het vliegveld gereden, klaar om lekker 21 uur op onze kont te gaan zitten en heeeeeel veel netflix te gaan kijken en hopelijk hier en daar een uurtje te slapen. Ik zeg bij deze toedels ik vond het een enig klusje om Simone te assisteren met het maken van de afgelopen blogs en het uitzoeken van honderdduizend foto’s.

Donderdag 22 augustus

Vandaag ging mijn reis alleen beginnen omdat mijn gezin me zo nodig moest verlaten om weer naar Nederland te gaan. Ze dachten namelijk na een kleine drie weken wel weer klaar met me te zijn, maar dit bleek toch alles mee te vallen. Gelukkig was mama zo lief om vijf flesje neusspray (de eerste is helaas ook alweer op, dus nog vier te gaan) aan me mee te geven zodat ik het waarschijnlijk nog ga overleven ook. Ik blijk namelijk allergisch te zijn voor heel Australië ofzo waardoor ik al zeven weken mag genieten van de heerlijke smaak van de neusspray. We hadden gehoopt dat het iets van Canberra zou zijn, maar dit is helaas toch niet het geval. In Nederland zijn de flesjes de helft goedkoper wat best prettig is als je ze er in dit tempo doorheen jaagt (werd een dure hobby als het 11 dollar per flesje is) en ik ze toch echt nodig heb aangezien ik een halve paniekaanval krijg op het moment dat ik geen lucht meer krijg, oké geen paniek maar ik word wel helemaal gek en kan mezelf ook niet meer aan als het te lang duurt. Nu is het zo dat ik geen tijd heb om naar de dokter te gaan (ik weet het ik heb een zwaar leven hier), dus nu maar moet hopen dat het in de komende vijf weken overgaat of naar de dokter gaan als ik terug in Canberra ben.

Ik had in Brisbane eigenlijk een zes persoonskamer geboekt, maar ik was opeens geüpgraded naar een vier persoonskamer met maar twee andere meiden wat lekker rustig was. Om tien uur moest ik uitchecken en ben ik naar het busstation gegaan waar om elf uur de bus naar Noosa ging. Na een busreis van een kleine drie uur was ik daar en heb ik de bus naar het hostel genomen waar ik drie kamergenootjes had waarvan er twee waren. Die twee gingen met de shuttlebus naar het centrum, dus heb ik dat ook maar gedaan. Daar heb ik wat rondgelopen, ben ik naar het stand gegaan en daarna naar het nationale park om de zonsondergang te zien.

De zonsondergang was heel mooi en toen was het tijd om snel terug naar het centrum te lopen om de laatste shuttlebus terug naar het hostel te nemen. Daar was ook het andere kamergenootje, Maria uit Argentinië er. Met haar ben ik naar een restaurant/barretje gegaan wat bij ons in de straat zit om een drankje te doen. Het was heel gezellig, maar rond half negen kwam de barman al naar ons toe om te vragen of we nog wat wilde bestellen omdat de bar zo ging sluiten. We vonden dit wel een beetje vroeg en ik was pas halverwege mijn margarita, dus hebben we het er maar bij gelaten. Om twee voor negen kwam hij weer naar ons toe dat hij ons niet weg wilde hebben, maar dat ze om negen uur dicht gingen dus zouden ze het wel fijn vinden als we binnen bij de bar gingen betalen. Neeeee deze man wilde ons zeker niet weg hebben. We moesten maar noodgedwongen terug naar ons hostel om daar nog even te zitten en ik kon nog een tijdje gezellig met Amber facetimen wat ook geen straf was.

Vrijdag 23 augustus

Ik had een kanotour geboekt in de Everglades om ook nog even wat actiefs te doen tijdens het reizen. Om acht uur werd ik opgehaald bij het hostel en na een uur waren we bij het gebied. Het weer was nu niet echt bepaald goed te noemen, dus moesten we het met veel bewolking en slechts een kleine twintig graden doen. Dat is toch jammer als je je zwemkleren aanhebt in de hoop nog even te kunnen zwemmen of van plan was om uit de kano te vallen. Eerst gingen we in een grotere boot een stukje varen over het meer en zagen we onderweg nog wat pelikanen en andere vogels. We kwamen bij een punt kwamen waar ik samen met vijf anderen in drie kano’s een uur moesten kanoën naar het volgende punt. We kregen er een heel mooi reddingsvest aan wat we aan moesten trekken om er extra knap uit te zien. Samen met Celine, uit Duitsland, zat ik in een kano wat nog gezellig was ook. Blijkbaar bestaan er ook nog leuke Duitsers op de wereld ;) We reizen voor een deel op precies dezelfde dagen of de een blijft ergens een dagje langer, waardoor we elkaar waarschijnlijk nog wel eens tegen zullen komen. Na een uurtje kwam we bij de morning tea plek, daar stond de koffie met koekjes, cake en watermeloen al voor ons klaar waar we wel aan toe waren. Daarna was het voor een aantal andere tijd om te gaan kanoën en mochten wij uitrusten in de grote boot. Op de terugweg begon opeens de zon te schijnen waardoor alles heel mooi in het water spiegelden.

Na dit hele avontuur kregen we nog een lunch en was het om drie uur weer tijd om in de bus te stappen en terug naar Noosa te gaan. Daar ben ik nog even naar het strand gegaan en daarna heb ik nog wat dingen geregeld voor de komende weken. Ik had ook weer een nieuw kamergenootje aangezien alle andere die dag waren weg gegaan, dit keer was het Khalouta uit Frankrijk.

Het hostel bestond uit een soort huisjes met twee slaapkamers per huisje. Super leuk, maar wel heel gehorig zoals veel dingen hier in Australië. In de andere kamer sliepen vijf Duitsers die rond één uur van het uitgaan met veel kabaal terugkwamen waardoor wij ook wakker werden. En dan niet vijf minuten lawaai maken, nee gewoon lekker twintig minuten lopen schreeuwen enzo, kunnen ook alleen maar Duitsers zijn, want die zijn altijd zo asociaal. Ik heb maar even op de deur geklopt om te vragen of ze ook stil konden zijn waarna het geluidsniveau nog veel omlaag ging ook, weer een meevaller van onze nacht.

Zaterdag 24 augustus

Ik had nog een dag in Noosa waarop ik de Costal walk wilde doen wat door iedereen daar werd aangeraden. Vanaf het hostel ben ik gaan lopen en al snel liep ik over het strand waarna ik een berg over moest. Op de berg kwam ik iemand tegen die zei dat er walvissen zwommen die ik ook gezien heb, wel van een grote afstand maar toch. Niet veel later zag ik ook nog een groep dolfijnen zwemmen. Na een tijdje kwam ik bij een ander strand waar ik overheen moest lopen en toen kon het tweede deel van de wandeling beginnen. Op dat deel heb ik nog een wilde koala gespot (is weer eens wat anders dan in de dierentuin) en zag ik nog een schildpad zwemmen. De wandeling eindigde in het national park van Noosa waar ik nog het Palm grove circuit (een andere korte wandeling) heb gedaan. Hier waren veel mooie bomen te zien, die je eigenlijk alleen maar in de tropen ziet. Het was nog best vroeg, dus besloot ik om ook de Noosa Hill track te doen waarbij je de berg oploopt. Helaas viel het uitzicht nogal tegen, dus was ik ook snel weer beneden. Daar ben ik nog een tijdje naar het strand gegaan om sushi te eten en van het mooie weer te genieten. Toen was het wel weer tijd om naar het hostel te gaan, Google Maps dacht een goede route voor mij te hebben die me weer door een park stuurden. Opeens moest ik van een heuvel aflopen waar geen pad was, alleen maar zand en best wel hoog gras op sommige plekken. Ik was nog even bang een slang tegen te komen, maar gelukkig heb ik er geen gezien en ben ik levend beneden gekomen. Daar was ik al snel bij de supermarkt om nog wat eten te halen en aan het einde van de middag was ik, ruim twintig kilometer later op mijn teenslippers, weer terug bij het hostel. Daar hadden we weer een nieuw kamergenootje, Ann uit Israël en hebben we met z’n drieën nog een gezellige avond gehad.

Reacties

Reacties

Johan

Ja we hebben leuke weken met je gehad in Australië en zijn weer veilig terug in Nederland.
Wij pakken het burgerlijke leven hier weer op en jij gaat weer verder in dit prachtige land.
Geniet er van.

O&O

Hoi, levensgenieter.
De fam. nog maar pas vertrokken en je bent alweer onderweg.
Geniet ervan dan genieten wij van je verhaal en foto's op afstand mee.
doeg doeg !!!!

Bart

Leuke Foto's heb je weer gemaakt! Ene jullie schrijfstijl is dezelfde valt helemaal niet op dat je zus schreef!! Fijne tijd nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!