simonekoolstra.reismee.nl

Winter? En wat extra fun met de kinderen

20 – 26 juli

“As a well-spent day brings happy sleep, so life well used brings happy death.” — Leonardo da Vinci

Waarom natte kleren aanhouden als je ze ook uit kan doen?

Zaterdag had ik met twee andere au pairs afgesproken om bij de Oliver Brown in Gunghalin wat te drinken. Daarvoor had ik bedacht dat ik nog even naar de bibliotheek kon gaan om wat dingen voor het reizen voor te bereiden. Verder wilde ik nog even naar de supermarkt en een andere winkel om wat dingen te kopen zodat ik een soort van klaar ben om te gaan reizen. Op het moment dat ik weg ging zei mijn hostmom opeens dat ze later die middag rond half vier weg zouden gaan naar een pub. Een van Matt zijn vrienden gaat uit het leger, dus zouden ze daar even patat gaan eten en vroeg ze of ik mee wilde. Nou vond ik het wel heel leuk dat ze me een keer mee vroegen, dus zei ik dat ik zou kijken of ik op tijd weer thuis kon zijn (als ze dit dus gewoon eerder had gezegd was ik eerder weg gegaan zodat ik alles kon doen…) Ik was exact om half vier thuis en toen waren ze bijna klaar voor vertrek. In het begin hebben de jongens nog lief op een stoel gezeten en wat gekleurd, maar na een tijdje waren ze daar wel een beetje klaar mee en begonnen ze met twee andere meisjes door het restaurant/pub te rennen. Dit ging een tijdje een soort van goed, totdat ze wel heel wild werden en ermee moesten stoppen. Angus was nog steeds een beetje gek en toen heeft hij het op de een of de andere manier voor elkaar gekregen om zijn hoofd tussen de klapdeuren te krijgen. Het viel allemaal best mee, maar hij houdt heel veel van ijsblokjes dus hadden ze nog een glas met ijsblokjes voor hem gehaald. Gus was met de ijsblokjes over zijn hele gezicht rondjes aan het wrijven en ook het drinken ging niet altijd even soepel waardoor vooral zijn broek een beetje nat was. Daarom besloot hij om maar even doodleuk zijn broek en onderbroek (midden in het restaurant) uit te trekken, want ja dat doe je als je kleren nat zijn. Mijn hostparents en ik moesten hier wel heel hard om lachen en mijn hostmom probeerde zo snel mogelijk zijn broek weer omhoog te trekken die ergens rondom zijn knieën hing. Al snel had hij zijn broek weer aan en zouden we naar huis gaan, maar Gus had nog dorst en wilde een slokje van zijn drinken. Dit ging natuurlijk ook fout waardoor hij aardig wat prikwater over zijn T-shirt gooide en begon te huilen dat het nat was. Ze hebben maar snel zijn shirt uitgetrokken en zijn jas aangedaan zodat we echt konden gaan. Later zei ze nog dat dit misschien niet helemaal de beste reactie van haar was om zo hard te gaan lachen, maar ik heb me wel even goed vermaakt. We hadden alleen een mandje friet gedeeld, want de kinderen waren nogal druk, en ze vonden dit toch zelf ook niet helemaal genoeg als avondeten. Matt besloot thuis nog even snel naar de IGA te lopen om steak te halen en daarbij een aardappelsalade te maken waar ik wel heel gelukkig van werd.

Als je ook eens een keer de hele dag in je bed wilt liggen…

Zondag had ik bedacht dat ik nog wel wat dingen kon plannen voor het reizen en een nieuw gastgezin voor daarna, maar vooral eerst lekker uitslapen. Om tien uur werd er opeens op mijn deur geklopt waarop ik ‘ja’ zei. Er werd nog een keer geklopt en Matt zei: ‘Simone, I need you.’ Ik besloot om maar uit mijn bed te gaan en te vragen wat nu precies het probleem was. Bleek dat mijn hostmom was gaan winkelen met de grote auto (waar twee kinderstoeltjes in zitten) en ze haar portemonnee was vergeten. Dat is natuurlijk niet handig als je wilt betalen en ze was al op de parkeerplaats, dus moest Matt haar portemonnee brengen en moest ik even op de jongens letten. Hij zei nog wel gelijk van sorry dat ik je wakker maak, maar gelukkig was ik al een half uur wakker wat weer een meevaller was. Ik had Hudson verteld dat hij tegen mama moest zeggen dat ze ‘silly’ op het moment dat ze thuis zou komen. Toen ze thuis kwam zei ze al wel gelijk sorry allemaal dat ik zo handig was waarop Hudson gelijk zei ‘silly mum’ hahaha. Er was ook gelijk haast, want ze had nog even snel een cadeautje gekocht voor een verjaardagsfeestje waar Hudson heen moest, dus het was snel inpakken, kaartje schrijven en weer gaan. Ik heb die dag dus maar lekker rustig wat dingen op mijn laptop gedaan en geregeld.

Winter in een t-shirtje

Maandag ben ik met Angus naar de Bounless playground geweest zodat hij even heerlijk een paar uurtjes kon spelen. Het was die dag ongeveer vijftien graden en Kim en ik zaten al voor elf uur in onze t-shirtjes in het zonnetje wat gewoon echt lekker was en best wel als de Nederlandse zomer aanvoelt. Ook donderdag ben ik met Thomas en Oscar naar buiten geweest en kon ik in een T-shirt staan. Tot zover is de Australisch winter zeker geen straf, al moest ik van die week eigenlijk ook een keer de auto krabben… Stiekem ben ik daar een beetje te lui voor en zet ik soms, als het er niet dik opzit, de verwarming hoog op de voorruit. Als ik dan de kinderen in hun stoeltjes heb gezet is het vaak al zo goed als gesmolten en doet de ruitenvloeistof met de ruitenwisser de rest. Probleem opgelost.

Nieuw gastgezin?

Om eerlijk te zijn is de ervaring bij het gastgezin waar ik nu zit niet helemaal wat ik van het au pair zijn verwacht en gehoopt heb. Katherine had geprobeerd om een ander Nederlands meisje te vinden om op Tammy te passen als ik weg ga. Dat was haar niet gelukt (er zijn niet echt veel Nederlanders hier), dus bood ik voor de grap aan om terug te komen wat ze wel heel graag wil. En eigenlijk is het leven van een au pair zo slecht nog niet en ben ik niet heel gemotiveerd om in Nederland te gaan werken, want reizen en een beetje kinderen vermaken bevalt me wel. Daarom heb ik besloten om een paar weken te gaan reizen en dan nog twee maanden te gaan au-pairen bij een ander gezin. Ik had een berichtje op Facebook geplaatst waar ik een heel aantal reacties op kreeg en ik had besloten om deze en volgende week bij een paar gezinnen langs te gaan en te kijken of ik daar een au pair wil zijn. En als het niet lukt ga ik alsnog vier maanden reizen voordat ik weer een keer naar huis toe kom, dus ik kom zeker niet voor eind november terug :)

De humor van Angus

Angus is vaak nogal grappig, wat hij zelf ook heel goed weet. Dinsdag had hij tot laat (7:20) geslapen en had hij voor zijn doen een hele goede bui zo op de vroege ochtend. Doordat hij zo laat wakker was hadden we ook een beetje haast om op tijd weg te zijn, dus toen ik hem had aangekleed zei ik dat hij naar beneden moest gaan. Ik zou dan even naar het toilet gaan en dan ook beneden komen en dan was het schooltijd. Gus besloot zich even van zijn grappigste kant te laten zien en begon mij te volgen. Ik zei nog een keer dat hij wel naar beneden mocht gaan waarop zijn antwoord, met een ondeugend gezicht, was: ‘no I am going to follow you.’ Ik zei dat ik toch echt even alleen naar het toilet zou gaan en dat hij dan maar buiten de deur moest wachten. Hij dacht nog steeds dat hij grappig was en liep met mij mee naar binnen, met een: ‘no I am going with you.’ Ik zei dat hij nu weer naar de gang moest gaan zodat ik de deur dicht kon doen waarop hij zei: ‘would you like to have some privet time?’ ehh yes please als dat mag vandaag.

Kerst in Juli

Ook bij Angus op het dagverblijf vierden ze een dag kerst in juli wat ik nog altijd heel bijzonder vind. Hier vinden ze dat blijkbaar heel normaal, want het is ‘koud’ en er is eigenlijk niks te vieren die maand, dus dan vier je gewoon kerst. Die dag mocht hij met zijn kerstmuts op en een rood T-shirt aan naar ‘school’ wat hij heel leuk vond. Het dagverblijf was ook nog wat versierd met kerstdecoratie en er waren meer kinderen in kerstkleren, dus Gus had een leuke dag.

Dino’s in de Botanical garden

Voor een aantal weken stonden er grote dinosaurussen in de Botanical garden waar mijn jongens nogal fan van zijn. Aangezien voor mij het einde wel echt in zicht is nu en ik het wel altijd heel leuk vind om iets met de jongens te doen, heb ik op een middag eerst Angus uit het dagverblijf gehaald en daarna Hudson van school zodat we tijd zouden hebben om daar naartoe te gaan. We hebben zo ongeveer een rondje door de Botanical Garden gerend, een rondje in slechts 45 minuten met het kijken van dino’s vond ik toch wel een hele prestatie. Daarbij hebben we alle verschillende dino’s gezien waarvan de kinderen precies de namen weten. Aan het einde kwamen we nog binnen bij de shop waar ook een dino stond die opeens begon te bewegen en geluid maakten. Angus wist niet hoe snel hij in mijn armen moest springen omdat hij toch wel een beetje bang was. Haha een grote mond, maar een klein hartje.

Dierentuin

Angus zijn favoriete uitje is toch wel naar de dierentuin gaan, dus besloot ik dat nog een laatste keer met hem te doen. Ik ben een heel aantal keer zonder problemen op het pasje van mijn hostmom naar binnen gegaan, maar opeens vroegen ze of ik toevallig ook mijn ID-kaart bij me had. Ik zei dat ik bang was van niet en vroeg of hij die echt moet zien, want normaal vragen ze dat nooit. Hij zei dat ze het vanaf nu gaan controleren omdat er mensen op andermans pasje naar binnen sneaken (zou ik natuurlijk nooooooit doen). Het was voor deze keer geen probleem, maar de volgende keer moest ik even mijn ID meenemen, dus kon ik nog mooi gratis naar binnen. Ik heb Gus nog een paar uur weten te vermaken met dieren kijken en hem dit keer wat patat met kipnuggets gegeven waar hij wel heel gelukkig van werd. Ook dit keer had ik dus een heel vrolijk kind aan mijn hand huppelen die nog even heerlijk in slaap viel op de terugweg en nog een tijd in mijn armen op de bank heeft liggen slapen. Mijn hostmom was me nog wel dankbaar dat ik had gedaan alsof ik geen ID bij me had, want ik heb haar toch even mooi 47 dollar bespaard.

Tammy en schoenen

Het favoriete voorwerp van Tammy zijn schoenen wat ook een woord is wat ze redelijk goed kan zeggen. Ze vindt het heel leuk om mijn schoenen aan te trekken en dan een poging tot lopen te doen wat haar steeds beter lukt, al lijkt ze wel een beetje op klein duimpje. Woensdag zei ik tegen haar dat we wel even naar buiten konden gaan en vroeg ik haar of ze misschien even haar schoenen kon pakken. Voordat ik het doorhad, had ze al haar schoenen in de keuken gezet. Ik zei dat we eigenlijk maar twee schoenen nodig hebben (en dus niet alle tien) en dat ze de rest wel even terug kon leggen in de la. Ze ging dit schoen voor schoen doen wat mij toch eigenlijk niet helemaal snel genoeg ging. Ik zei dat ze twee handen heeft, dus dat je twee schoenen tegelijk mee kan nemen wat wel zo handig is. En ze deed het nog ook, dus ze begrijpt toch zo ongeveer alles wat ik tegen haar zeg :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!