simonekoolstra.reismee.nl

De laatste week met mijn schatjes

27 juli – 3 augustus

Never say goodbye, because goodbye means forever, and forever means forgetting

Laatste weekend

In mijn laatste hele weekend Canberra ben ik bezig geweest om nog wat dingen voor het reizen voor te bereiden. Zondag had ik weer met Mary in Gunghalin afgesproken om koffie te drinken zodat ik misschien toch nog een vriendin heb voor als ik weer terugkom naar Canberra en ik niet weer vanaf nul hoef te beginnen. Het is nog steeds best wel lekker weer, zolang je maar in de zon zit. We konden dus weer gewoon buiten onze koffie drinken en doen alsof het iets van lente is.

Questacon

Ik was nog nooit naar Questacon geweest en ik had al vaak van andere au pairs gehoord dat het daar best leuk is, dus had ik aan mijn hostmom gevraagd of ik misschien ook met Angus kon gaan. Ze had mij ooit een gratis kaartje gegeven, maar die hadden ze opeens zelf een keer gebruikt waardoor ik nu niet meer gratis kon. Gelukkig was het geen probleem en was het een dagje met slecht weer, dus kon ik er mooi nog even naar toe gaan. Ze zei zelfs nog dat ik wel patat kon halen voor ons, dus dat kon niet beter. Questacon is een soort wetenschap en onderzoek centrum waar ook voor kinderen van alles te doen is. Angus heeft zich daar goed vermaakt door met van alles te spelen waardoor hij kon zien hoe onder andere luchtdruk en zwaartekracht werken. Ook heeft hij een tijd in de indoor playroom gespeeld waar hij zelfs nog even met water kon spelen, dus zijn dag kon niet meer stuk.

Oppassen

Ik had mijn hostparents aangeboden of ze misschien nog een avondtje weg wilden gaan en ik nog even op de kinderen zou letten. Donderdag zijn ze samen naar de yoga geweest, waardoor ik de bad- en bedtijd kon doen wat ik altijd wel heel leuk vind. Bij mij zijn het namelijk schatjes, terwijl het vooral bij mijn hostmom toch vaak wel een beetje een ander verhaal is. Ze zijn lief samen in bad gegaan, Angus wilde eerst nog met mij in bad wat ik toch niet het beste idee vond. Op de een of de andere manier hadden ze bedacht dat het wel leuk zou zijn om de kaarsjes bij het bad aan te steken en het donker te maken voor een romantisch effect ofzo. Het was in elk geval gezellig en na het bad heb ik nog Nijntje en Jip en Janneke voorgelezen. Daarna heb ik ze in bed gelegd waar ze keurig zijn blijven liggen zonder tien keer hun bed uit te komen omdat ze honger hebben of een andere slechte smoes, dus dat was top.

Angus meenemen op reis

Ik was alvast begonnen met inpakken waardoor al mij kleren donderdag al in packing cubes in mijn kast lagen en mijn backpack had ik vrijdagochtend ook al klaargezet om vast wat dingen te passen. Angus komt nog wel eens op mijn kamer en het leek mij wel een leuk idee om te kijken of hij niet toevallig in mijn backpack zou passen. Hij ging er braaf inzitten en de rits ging nog dicht ook, maar helaas voor mij wilde hij niet met me mee op reis. Hij bleef toch liever bij papa en mama, tegenvaller weer.

Reptile zoo

Angus vraagt mijn ongeveer elke week of we ook naar de Reptile zoo kunnen gaan, maar ik doe het nooit omdat het geld kost en er bijna nooit meer dan een paar dollar in het huis te vinden is. Eerst hadden we nog een abonnement, maar die is helaas niet meer geldig en geld terug betalen is niet echt de sterkste kant van mijn hostmom. Vrijdag zijn Angus al toen zijn ouders er nog waren dat we naar de Reptile zoo zouden gaan (fijn dat ik hier ook iets over te zeggen heb enzo). Mijn hostmom moest hier wel om lachen en zei tegen mij dat Angus besloten had dat we zouden gaan en als ik dat ook wilde kreeg ik het geld wel terug. Op zich vind ik het altijd best leuk om te gaan, dus heb ik hem daar weer een tijdje vermaakt. Ik heb alle reptielen weer een aantal keer mogen bekijken en Angus mocht nog even een slang om zijn nek hebben wat hij wel leuk vond, maar stiekem was het toch ook wel een beetje spannend. Na nog een tijdje buiten spelen, boekjes lezen en een spelletje doen vond ik het wel tijd om naar huis te gaan en een broodje hagelslag te eten. Nadat we Hudson van school hebben gehaald was het tijd om koekjes te bakken. Dit wilde ze nog heel graag een keer met me doen, dus hebben we dat nog voor een laatste keer gedaan.

Uit eten en film kijken

Mijn hostparents hadden bedacht dat het leuk zou zijn om voor mij een farewell dinner te doen en daarvoor uit eten te gaan bij een fancy Japans restaurant. Ze hadden voor deze gelegenheid zelfs mooie kleren aangetrokken. Het was nog best gezellig en de jongens hadden weer veel plezier met het drummen met hun stokjes wat altijd top is. Het eten was lekker en ze hadden de kinderen ergens een ijsje beloofd, dus moesten we opzoek naar een ijswinkel die we niet konden vinden. Gelukkig kwamen we wel een indoor speeltuin achtig iets tegen waar de jongens even konden spelen en Matt in die tijd naar de supermarkt kon lopen om ijs te halen. Hierna zijn we weer naar huis gegaan en ben ik al vrij snel naar Mary gegaan om film te kijken. Katherine noemt mij altijd Mary Poppins en ik had die film nog nooit gezien, dus werd het daar wel een keer tijd voor. Ik had een heel leuk, gezellig laatste dagje en vind het ergens wel echt jammer om weg te gaan al heb ik ook wel heel veel zin om te gaan reizen.

Uitspraken van de kinderen

De jongens waren er wel mee bezig dat ik weg zou gaan dat weekend, wat ze ergens wel jammer vinden (aan de andere kant waren ze ook blij omdat ze denken dat papa en mama het vanaf nu weer allemaal gaan doen). Zo nu en dan kwamen er hele schattige dingen uit hun mond en weet ik dat ze me heus wel gaan missen.

Hudson: Are you going to bring your flute the next time that you come? (die dacht eerst dat ik na mijn vakantie weer gewoon bij hun terug zou komen. Nee vriend ik kom niet meer terug)

Hudson: We don't even have a picture with you on the wall

Gus: Me gonna run into your arms when I see you again. Mijn hostdad was zeer verbaast over het feit dat hij dan opeens van plan is om aardig tegen mij te doen, omdat dat meestal niet echt het geval is. We gaan het zien als ik weer een keertje terug kom.

Gus: I am going to miss you, cause you always give me treats (ik heb hem twee keer een snoepje gegeven in acht maanden tijd, maar toch prettig dat dit zijn hoogtepunt was) Mijn hostmom moest hier wel om lachen toen ik het tegen haar zei, ze zei ook ‘nee niet omdat je al die keren met mij naar de dierentuin bent geweest, maar om de snoepjes.’ Gus zei ook nog over de nieuwe au pair: Me hope him brings treats, tja prioriteiten he ;) (Het is overigens een meisje, maar voor Gus is alles him)

Nieuw gastgezin

Na vier gezinnen te hebben ontmoet, heb ik een nieuw gastgezin gevonden voor de laatste twee maanden. Ik heb zaterdag de vader en de kinderen ontmoet in een koffiezaak in civic wat leuk was en de kinderen zagen er lief uit, dus dat komt vast goed. Ik ga daar helpen met twee meisjes, Jasmin van tien en Aladin van vijf. Ik hoef ze eigenlijk alleen maar naar school te brengen, soms van de naschoolse opvang te halen, een beetje schoonmaken en de was doen. En daarbij krijg ik mijn eigen auto, zakgeld en heel veel vrije tijd waardoor ik mijn extra baantjes bij de andere gezinnen kan houden. Klinkt als een perfect leven! En dit keer heb ik ook nog eens de backup van Micheal en Katherine die zaterdag ook aanboden dat ik wel bij hun mag komen wonen waardoor ik er zeker van kan zijn dat ik een leuke laatste twee maanden krijg hier.

Laatste avond bij Michael en Katherine

Mijn hostmom had gezegd dat het voor hun niet uit maakte of ik op zaterdag of zondag de bus naar Sydney zou nemen en zij zouden me wel even naar de bus brengen dan. Toen ik zei dat ik op zondag de bus zou nemen kon ze me alleen voor half negen brengen of na half elf terwijl mijn bus om half tien zou gaan. Katherine vroeg voor de grap of ik ook zaterdag wilde blijven slapen (ik zou eigenlijk vrijdagavond bij hun pizza eten en cocktails drinken) en toen ik vrijdag met mijn gastgezin uit eten zou gaan, hebben we het maar verplaatst naar zaterdag. ’s Middags heb ik nog de laatste spullen ingepakt zodat ik klaar was om te gaan. Mijn gastgezin kwam nog naar mijn kamer met een tas met typisch Australische afscheidscadeautjes zoals een boemerang, een vliegenmepper in de vorm van Australië en TimTams.

Mijn hostmom heeft me rond drie uur met Hudson en Angus naar Katherine gebracht waar ik de laatste avond zou blijven slapen. Ik had net al mijn spullen in de auto liggen toen ik nog even de garage in wilde lopen om mijn hostdad een hand te geven. Hij riep vanuit de garage: ‘geniet van het reizen, see you!’ en toen deed hij de garagedeur dicht. Ja dat is natuurlijk ook een manier, mijn hostmom zat hem ook aan te kijken van meen je dit nu serieus en die moest er ergens ook wel om lachen. Hudson en Angus hebben nog heel even met Abby en Evan mogen spelen (nog geen tien minuten, maar het is altijd beter dan niks) toen mijn hostmom het wel weer tijd vond om te gaan. Mijn hostmom gaf me nog een knuffel met een ‘thank you’, maar de jongens deden wat moeilijk en wilde eigenlijk geen doei zeggen. Mijn hostmom zei: ‘My kids are always terrible with goodbyes’, maar uiteindelijk gaf Hudson me toch een knuffel. Wel met moeite en hij moest bijna huilen, maar toch. Mijn hostmom had Angus in haar armen en heeft hem vanuit daar nog geprobeerd mij een knuffel te laten geven wat niet echt een succes was dus heeft ze de kinderen maar in de auto gezet. Dat was het dan, het einde van acht maanden au pairen in dat gezin. Aan de ene kant ben ik blij dat ik daar weg ben, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik de kinderen wel heel erg ga missen. Daarna heb ik nog een gezellig middagje gehad waarbij ik nog een bordspelletje heb gedaan met Evan die dat altijd heel graag wil. Om vier uur was het al tijd om aan de cocktails te gaan, want volgens Micheal was het water op, dus ja geen keuze. Na het eten met zelfs appelkruimel als toetje was het voor de kinderen al snel tijd om naar bed te gaan en heb ik de rest van de avond op de bank gespendeerd. Rond tien uur vond Micheal het wel bedtijd en zijn Katherine en ik tot na twaalf uur blijven zitten totdat Katherine besloot dat het voor ons misschien ook wel een keer bedtijd was. Ze had ongeveer zes dekens op mijn bed gelegd omdat ze bang was dat ik het anders koud zou hebben (er hing ook nog een verwarming boven het bed) en ze had zelfs nog een kruik gemaakt wat super lief was. Dit was dan toch echt het laatste nachtje Canberra voorlopig. Klaar om te gaan reizen, maar zeker nog niet klaar om Canberra voorgoed te verlaten.

Reacties

Reacties

O&O

Hoi Simone, eind goed al goed.
Toch nog een afscheidsetentje en een tastbare herinneringen als cadeau.
Je hebt het tot een goed einde gebracht en in vrede afgerond. Topp.
Veel plezier de laatste maanden.
Een volmaakte wereld bestaat niet, zo te horen zit er meer warmte in de andere families
Veel succes, liefs van ons.

Greet

Fijn dat je het toch min of meer goed hebt kunnen af ronden, veel plezier!!!

Monic

Fijn dat alles toch nog fijn is verlopen liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!