simonekoolstra.reismee.nl

Het leven in de corona crisis

Goed even een korte corona update, want ik denk dat de meeste dit inmiddels wel weten.

Ik was met drie anderen (twee meiden uit Duitsland en een jongen uit Israël) gezellig aan het rondreizen op het Noordereiland sinds 16 maart toen het drama allemaal begon…

Zaterdag leek er allemaal nog niet zoveel aan de hand in Nieuw-Zeeland en zei de primeminister dat oudere mensen binnen moesten blijven, je thuis kon gaan werken als dat mogelijk was en iedereen een beetje voor elkaar moest zorgen. En er werd geadviseerd alleen te reizen als het noodzakelijk was, maar er was nog niks verboden. So far so good dachten wij. Totdat opeens maandag (veel sneller dan verwacht) het bericht kwam dat Nieuw-Zeeland vanaf woensdag 23:59 in full lock down gaat voor vier weken. Restaurants en cafés waren dezelfde avond al gesloten en wij hadden 48 uur om een plek te vinden waar we de komende vier weken kunnen blijven, aangezien we dan niet meer mogen verplaatsen. We hadden dit opzich wel zien aankomen, maar dit pas een week later verwacht aangezien ze ‘pas’ op 102 besmettingen zaten toen ze dit besloten. Ik was al sinds maandagochtend bezig om iets te regelen in het geval van een lockdown en gelukkig heb ik dinsdag na veel geregel, gedoe en tranen iets gevonden waar ik de komende tijd kan blijven. Sinds gister zit ik bij een neef van mijn tante en zijn gezin op een geitenboerderij waar ik kan blijven totdat de Australische grens, hopelijk heel snel, weer open gaat of de lockdown voorbij is en ik misschien nog wel wat anders kan doen. Of als Nederland nog eens een keer gaat besluiten om ons toch op te halen (ze blijven maar zeggen dat we zelf een vlucht moeten boeken wat al dagen niet mogelijk is, want alles wordt geannuleerd en is vol en alle grenzen zijn inmiddels dicht waardoor we nergens mogen overstappen), dan kan ik altijd nog kijken of ik misschien toch terug naar Nederland wil.

Maar voor nu zit ik in elk geval nog wel even hier waar level 4 inmiddels is ingegaan. Ze zijn hier ongelofelijk streng, veel strenger dan in andere landen wat waarschijnlijk heel goed is. Iedereen kreeg hier een melding op zijn telefoon met de regels en de mededeling dat je thuis moet blijven. Je moet je gedragen alsof je zelf corona hebt en dus vooral het huis niet uit gaan. Verplaatsten is niet toegestaan en op de supermarkt, de apotheek en het hoog noodzakelijke als een dokter na is alles gesloten. Verder hebben ze hier de noodtoestand afgekondigd waardoor de overheid het leger en de politie in mag zetten voor als mensen zich er niet aan houden. Dus ja, voorlopig zit ik hier nog wel even goed en hoop ik heel hard dat dit allemaal snel voorbij is en we weer terug kunnen naar een normaal leven. En verder maken we er maar het beste van.

Reacties

Reacties

Monic

Succes Simone hier zitten we ook grotendeels binnen hoop wel dat daar wifi is zet hem op ???

Gerda Koolstra

Simone heel veel sterkte!Hier nog alles goed. Wij blijven zo veel mogelijk op eigen erf en fietsen en wandelen 's morgens vroeg. dan zijn er niet veel mensen op de weg en kun je goed afstand houden. Nienke heeft het erg druk op het IC van het ziekenhuis.
Hartelijke groeten.

Greet

Wat een geluk dat je onderdak hebt gevonden. Het is voor jou en heel veel backpackers heel vervelend maar voor de mensen die besmet zijn en doodziek in het ziekenhuis liggen en voor de mensendie thuis ziek zijn en oude mensen die alleen thuis zijn en van anderen afhankelijk zijn veel erger. Probeer er wat van te maken en houd de moed erin.
Groetjes van ons.

O&O

Lieve Simone,
als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat !!
Fijn dat je op afstand de geiten kan zien, jammer melken mag niet.
Je bent een topper Simone je komt er wel !!
Hier bij ons zitten de oudjes opgesloten vanuit hun raam naar de fam. te zwaaien die op het parkeerterrein staan.
Maar tot nu toe blijven ze lachen, hou vol heb goede moed
Dikke knuffel , groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!