simonekoolstra.reismee.nl

Een vrolijke bedoeling

Doing what you like is freedom. Liking what you do is happiness. 

Ik had twee dagen geleden ook een verhaal geplaatst, maar ik heb het idee dat er iets mis is gegaan met die mail. Dus wie het nog wil lezen, het staat hier: vorig verhaal 

Vrijdag 6 maart

Het ontbijt vandaag was super luxe, waar je normaal als je geluk hebt iets van toast kunt maken, was er hier iets van een keuze menu. Ik kon zelfs kiezen hoe ik mijn ei wilde hebben en het werd dan voor je gemaakt. Na deze luxe hebben wij onze backpacks weer ingepakt en hebben we de grab naar de Kek Lok Si tempel genomen. Onderaan de tempel hadden ze een vijver met heel veel schildpadden waar we een tijdje hebben staan kijken. 

Bij de tempel kon je met verschillende kabelbanen omhoog en toen we nog niet zo heel lang boven stonden begon het weer eens te regenen. En dan ook niet een klein beetje, maar gelijk zo hard dat als je buiten blijft staan je gelijk doorweekt zou zijn. Emilia en ik zijn maar even ergens gaan zitten in de hoop dat het na een tijdje beter zou worden. Dit was alleen niet het geval, dus besloten we om maar weer met de kabelbanen terug naar beneden te gaan. Onderweg kwamen we nog twee Duitsers tegen die ook terug moesten naar Georgetown, dus konden we mooi de grab splitsen want ook Duitsers zijn gierig. Bij het hostel hebben we onze backpack gehaald en zijn we naar een ander hostel gegaan wat de nacht daarvoor vol zat. Dit hostel had namelijk een zwembad en ik had er al heel veel goede verhalen over gehoord en dat is toch altijd wel de beste manier om op een leuke plek terecht te komen. Ik had de eer om drie hoog te slapen wat toch wel even een klim was. In mijn kamer kwam ik Nathan tegen die ook aan het backpacken is en uit Nederland komt. Ik had met Emila afgesproken om beneden te meeten waar zij toevallig ook een jongen, Chiel, was tegengekomen die heel verrassend ook uit Nederland komt. Emilia en ik zijn nog even naar een café gegaan om wat dingen te regelen en te kunnen afkoelen bij een airco. Aan het einde van de middag zijn we met Chiel een rondje door Georgetown gaan lopen opzoek naar streetart. We hebben heel veel mooie schilderingen gezien en zo hier en daar er ook een leuke foto mee gemaakt. 
We kwamen ook nog langs de visserswijk ‘Chew Jetty’ kwamen. Daar hebben we een tijdje bij het water gezeten totdat we het wel tijd vonden om te gaan eten. Natan en Blanca hadden gezegd ook wel met ons te willen eten, dus die hadden we even een appje gestuurd zodat we elkaar weer ergens konden zien. Nathan had ook nog een vriend bij zich, dus zo eindigde we met zes bij een falafel restaurant waar het altijd ladies night is. Hierdoor was de drank tussen zes en acht gratis was voor alle dames. Gratis drank is altijd welkom en we konden kiezen uit rum cola of wodka sprite. De glaasjes waren wel wat aan de kleine kant, maar het was wel sterk dus ze waren in elk geval niet zuinig met de alcohol wat heel gunstig was. Het mooiste was nog dat toen we ons glaasje leeg hadden, ze gelijk vroegen of we er nog een wilden. Nou wij altijd. De Falafel was inmiddels op en het was ook al een paar minuten voor acht, dus wij vonden het eigenlijk wel mooi geweest. Net op dat moment kwamen ze vragen of we misschien nog een drankje wilden waar we natuurlijk nog even snel voor zijn gegaan. Daarna was het echt tijd om terug naar het hostel te gaan waar Chiel, Nathan, Emilia en ik nog even een feestje in het zwembad hebben gehouden. Om tien uur moest je uit het zwembad zijn, dus moesten we ons feestje maar ergens anders voortzetten. We hadden bedacht dat het wel een goed idee zou zijn om bij de 7eleven wat drank te halen en het dan ergens op te drinken. Ondertussen kwamen ook de andere weer naar ons toe en was er nog een jongen uit Pakistan die ook wel gezellig mee wilden. Bij de 7eleven werd er heel moeilijk gekeken toen Chiel en ik zeiden dat we graag een fles wodka wilden en deze aanwezen. Of we dat wel echt wilden en weet ik veel wat die man allemaal moeilijk deed. Nou ja, wij wisten toch wel heel zeker dat die fles het moest worden en toen bleek opeens dat hij eigenlijk na tien uur geen alcohol meer mocht verkopen en het inmiddels al elf uur was geweest. Het werd snel even verpakt voor ons en of we het alsjeblieft niet dichtbij de winkel op wilden drinken, want dan kwam hij al helemaal flink in de problemen. Tuurlijk, wij zijn de moeilijkste niet dus hadden we het goede idee om naar de zee te gaan en daar een plekje te vinden. Eenmaal bij de zee stond daar ook een hotel en keek de security toch wel wat moeilijk, maar gelukkig vonden ze het wel best als wij op de stenen bij het water wilden zitten. We hebben daar nog een hele tijd gezeten totdat Blanca en ik het wel leuk geweest vonden en wij allebei weer terug naar ons hostel zijn gegaan om nog een soort van fatsoenlijke nacht te maken.

Zaterdag 7 maart

Met het groepje waar ik gisteravond mee was, hadden we bedacht dat het een goed idee zou zijn om een deel van de dag naar het strand te gaan. Om elf uur zouden we weggaan, maar voor sommige mensen was het nogal laat geworden (uur of vijf), dus was uiteindelijk iedereen er om kwart voor twaalf klaar voor en konden we vertrekken. We namen met vier mensen een grab naar een plek waar je naar twee stranden kon gaan. Daar hebben we nog wat gedronken totdat de Chiel en Emilia op de scooter kwamen. Nog voordat begonnen met lopen zagen we al drie apen bij grote afvalcontainers rondlopen om te kijken of ze nog wat eetbaars eruit konden toveren. We zijn eerst naar turtle beach gegaan wat ruim een uur lopen was. Dit was weer door de jungle waarbij we aan het begin nog wat apen zagen. Met zo hier en daar een heel klein beetje klaurterwerk kwamen we bij een brug die ons naar het strand bracht. Daar hebben we een stukje op gelopen, zwemmen kon daar helaas niet, totdat we bij een plek kwamen waar een schildpadden opvangcentrum was. Na uitvoering de schildpadden te hebben bewonderd die vooral niet veel meer deden dan een beetje heen en weer zwemmen, kwam een boot ons ophalen. 

Deze boot bracht ons naar monkey beach waar we gelukkig wel konden zwemmen. Onderweg hebben we op de rotsen weer twee aapjes gezien wat maar goed was ook, want op het strand hebben uiteindelijk alleen Emilia en ik een aap gezien. We hebben een uurtje gezwommen en toen kwam de boot ons weer ophalen om ons naar het punt te brengen waar we begonnen waren. Vanaf daar wilden we weer een grab terug nemen, maar er waren geen auto’s beschikbaar. Met een beetje onderhandelen over een goede prijs hebben we iemand gevonden die ons terug zou brengen naar Georgetown wat nog veertig minuten rijden was. De man had een opperbest humeur en was vrolijk aan het meetrommelen met de muziek waarbij hij alles in zijn auto (inclusief dashboardkastje) gebruikte. Bij het hostel hebben we ons gedoucht en klaargemaakt voor ons volgende uitje. We hadden bedacht dat het nog wel leuk zou zijn om naar Penang Hill te gaan om daar de zonsondergang te bekijken. Er was wel een klein dingetje, het was nogal bewolkt. Van de zonsondergang hebben we dus weinig gezien, maar we hebben wel genoten van het uitzicht. 
Daarvoor moesten we eerst met een treintje steil omhoog de berg op, we gingen zo ongeveer verticaal de berg op waardoor we in een minuut of twee boven waren. Toen het donker was zijn we weer met een overvol treintje naar beneden gegaan en hebben we de grab genomen naar Love Lane. Na een rondje lopen hebben we daar vlakbij een plek gevonden met verschillende kraampjes waar je eten kon kopen wat resulteerde in een prima en goedkoop diner. Toen iedereen uitgegeten was, zijn we naar het hostel gelopen en ging de rest weer uit waar ik niet heel veel zin in had. Ik heb nog een tijd gepraat met jan en alleman en ben toen naar bed gegaan.

Zondag 8 maart

Ik had om half tien een wekker gezet, zodat ik zeker wist dat ik nog even het ontbijt hier kon meepakken en dan voordat het te heet zou worden nog even het centrum in kon. Ik heb een rondje door Georgetown gelopen en daarbij een mini uno spelletje gekocht en nog wat kaarten. Inmiddels begon het weer goed warm te worden (nog altijd een gevoelstemperatuur van 40), dus was het een mooie tijd om terug te gaan naar het hostel. Daar zat Nathan al in het zwembad en toen ik omgekleed was zat ook de rest te chillen in het zwembad. Dit was een goede middagbesteding totdat het zwembad helemaal in de zon kwam te liggen en we eruit zijn gegaan. Na een tijdje was het wel tijd om te lunchen en zijn we op aanraden van het hostel naar een Indisch restaurant gegaan waar we heel lekker hebben gegeten. Nadat we nog even bij het hostel hebben gechilld ben ik nog een rondje door Georgetown gaan lopen om nog wat streetart te zien nu het niet meer zo heet was. De rest kon het niet meer aan, dus ben ik even lekker alleen gaan lopen zodat ik mijn eigen tempo kon bepalen en rustig foto’s kon maken. 

Ik kwam bij de ‘broer en zus op de schommel’ toen er ook net twee Aziaten kwamen (Chinese of Japanners ofzo). Ze zeiden dat ik wel even eerst een foto mocht maken, want zij zouden wel even bezig zijn (toch prettig dat sommige Chinese die zelfkennis hebben). Ik vroeg of ze misschien van mij een foto wilden maken wat ze met liefde deden, wat fotoshoots houden doen ze zelf ook nogal graag. Na nog een rondje lopen en een ijsje eten ben ik weer terug naar het hostel gegaan om nog een stukje boer zoekt vrouw te kijken. Net op het moment dat ik mijn bed uitklom zei een Engelse jongen dat ze gingen eten en of ik misschien mee wilde. Nou ben ik meestal wel in voor een spontaan idee en besloot ik met ze mee te gaan. Twee andere Nederlandse meisjes uit mijn dorm gingen ook mee die ik al een aantal keer gesproken had. We zouden een minuut later buiten verzamelen waar bleek dat we met negen mensen waren. Vier uit Engeland, drie uit Nederland, een uit Australië en een uit Schotland. Ook bleek dat de drie jongens (twee Engelse en de Australiër) het voor elkaar hadden gekregen om zes meisje mee te vragen voor het eten waar ze zelf nogal trots op waren. We zijn richting Love Lane gelopen om daar ergens iets te eten wat heel gezellig was. Overigens zien we hier wel altijd wat ratjes lopen als we aan het eten zijn, wat je toch wel weer echt dat Aziatische gevloel geeft. 
Daarna zijn we weer naar het hostel gelopen om nog wat te drinken bij de bar waar nog veel anderen zaten. Alle meiden kregen nog een gratis shotje omdat het internationale vrouwendag was wat altijd weer mooi meegenomen is. Na deze gezelligheid ben ik mijn backpack weer gaan inpakken en heb ik mijn visum voor Nieuw-Zeeland aangevraagd. De app zei dat ik hem in tien minuten kon hebben, maar dat het ook 72 uur kon duren. Twee minuten later had ik al een mail dat het was goedgekeurd en ik een visum heb, was weer de meevaller van de dag.

Reacties

Reacties

Yvonne

Wauw, wat weer een mooie foto's. Gelukkig dat die ratjes daar lopen en niet hier ;)

Monic

Mooi hoor alleen de ratjes ?? ... liefs van ons ?

Johan

Ik heb weer genoten van je nieuwe verhaal en mooie foto's,ga zo door

O&O

Hoi , dit stuk hadden we dus gemist !!!!
Wat een verhaal, wat een drank maar genoten hebben jullie.
Leuke foto's en een leuk verhaal.
liefs O&O

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!