simonekoolstra.reismee.nl

Een weekje de winter ontvluchten

”As soon as I saw you, I knew an adventure was about to happen.”-Winnie the Pooh

Ik zal gelijk maar even eerlijk zijn: toch zeker de helft van deze blog is door Roelyne en Rogier geschreven omdat ik even niet heel veel inspiratie had. Dus geniet ook van hun geweldige verhalen!

Zondag 4 augustus Canberra – Cairns

Na acht maanden gewerkt te hebben (oké vooruit, met zo hier en daar een vakantie of lang weekend tussendoor) was het nu tijd om te gaan reizen. Ik had mijn laatste nachtje bij Michael en Katherine geslapen waar het altijd heel gezellig is. ’s Ochtends stond ook de muziek alweer aan toen ik in de woonkamer kwam en hebben we gelijk maar even koffie gedronken met nog wat lekkers erbij. Micheal ging nog pannenkoeken bakken waar ik er nog een van op heb en Evan wilde nog heel graag een spelletje met me doen vijf minuten voordat ik weg ging, dus dat heb ik met mijn goede gedrag ook nog even gedaan. Toen was het toch echt tijd om te gaan waar Evan heel verdrietig over was, want die dacht dat ik een aantal weken bij hun zou blijven. Viel toch even tegen voor hem. Om negen uur heeft Katherine me naar de bus gebracht en om één uur stond ik op het vliegveld om mijn backpack af te geven. Heel raar om Canberra voor twee maandjes te verlaten en ik had nog steeds niet het gevoel dat mijn gezin ook al bijna in Australië was. Om twee uur ben ik naar Cairns gevlogen wat een vlucht van ruim drie uur was. Mijn backpack had ik al heel snel en toen ben ik naar het internationale vliegveld gelopen om op de rest van de familie te wachten. Dat duurde nog behoorlijk lang, maar na ongeveer een uur wachten kwamen ze eindelijk door de deur en kon onze vakantie beginnen. We hebben de huurauto opgehaald en toen kon ik gelijk even mijn rijskills aan de linkerkant van de weg laten zien. We zijn naar ons huis voor het komende weekje gegaan en daarna hebben we nog even boodschappen gehaald en bij de Mac gegeten.

Maandag 5 augustus Kuranda

Toen iedereen wakker was zijn we naar Kuranda gereden waar we wat gelopen hebben. We hebben daar de winkels bekeken wat eigenlijk alleen maar souvenirs waren. Er is daar een wildlife park met dieren van Australië zodat de fam ook even een koala, kangoeroe en krokodil konden zien. We konden zelfs de kangoeroes voeren die alleen niet zoveel honger hadden waardoor het voer op de grond belanden. Daarna zijn we nog naar een waterval gereden en via de supermarkt weer naar huis gegaan. Overigens mocht Rogier zijn rijskills deze dag laten zien wat voor ons toch een beetje spannend was. Simone zat voorin en heeft nog twee keer het stuur een beetje naar links moeten trekken omdat we anders op de verkeerde baan zouden belanden en dat zou natuurlijk een beetje jammer zijn.

Dinsdag 6 augustus

Er stond een dagje regenwoud op het programma, we zijn met de boot naar cape tribulation gegaan, want dat was voor Roger toch eigenlijk wel de rede om naar Cairns te willen. Daar gingen we voor Simone op zoek naar de cassowary (vogel). Die zouden daar in dat gebied rondlopen. Helaas zijn we de vogel niet tegen gekomen, behalve op de bordjes die langs de weg staan. Na een stuk te hebben gereden door het prachtige regenwoud kwamen we aan bij de jungle wandeling. Daar hebben we een rondje gelopen, tijdens het lopen zijn we meerdere exotische dieren tegen gekomen. Waaronder een waterschildpad en een zwarte slang, mooie vogels en heel wat vissen. Het regenwoud was heel mooi, Rogier heeft veel indrukwekkende bomen gezien (kon hij mooi inspiratie opdoen voor zijn nieuwe terrarium)


Woensdag 7 augustus
We moesten ‘s ochtends vroeg op staan want de boot vertrok al om 8 uur. Het was toen nog fris. Na 2 uur varen waren we aangekomen bij het Great Barrier Reef waar we gingen snorkelen. Het was heel mooi maar het water was wel een beetje koud. Dat voelde je zelfs door je wetsuit heen. Wij drie (Simone, Roelyne & Rogier) gingen daar ook duiken, alleen Rogier vond het toch iets te spannend dus ging uiteindelijk alleen snorkelen. Volgens hem heb je het gevoel alsof je door een rietje ademt, dus volgens hem moet je dit jezelf nooit aandoen. Het was heel erg mooi, we konden heel dicht op de bodem van de oceaan komen waar we veel vissen hebben gezien. Na het snorkelen zijn we nog een stukje verder gevaren naar een andere plek. Daar gingen we weer snorkelen, Johan en Yvonne hebben daar een schildpad gezien. Leuk voor ze en balen dat wij hem niet gezien hebben. Wij hebben veel andere mooie vissen en mooi koraal gezien. En ja we hebben Nemo ook gezien :) Op de terugweg zagen we zelfs nog twee walvissen waar we heel veel geluk mee hadden. Zelfs het personeel wat op de boot aan het werk was gingen het allemaal filmen met hun telefoon.

Donderdag 8 augustus

We hebben vandaag een watervalroute gedaan. Er waren een aantal watervallen die vlak bij elkaar liggen dus dat konden we mooi combineren. Eerst zijn we nog naar een meer geweest waar je het volgelbekdier kunt zien. Er liep eerst een gids met ons mee naar de vijver en al snel zagen we een aantal vogelbekdieren en ook een schildpad.

Na het spotten van de Perry’s zijn we verder gegaan naar de watervallen. De eerste waterval was bij Millaa Millaa deze was erg mooi.

Daarna zijn we doorgereden naar de volgende waterval die een paar kilometer verderop was. Omdat het hier al een hele tijd droog is viel de tweede waterval een beetje tegen. Dus dat was even snel een foto maken en doorrijden naar de volgende waterval. Daar moesten we een eindje voor lopen trapje op tapje af en soms best stijl naar beneden. Maar het was wel een mooie waterval. We stonden bovenaan dus konden niet goed zien hoe hij naar beneden liep, dat was wel een beetje jammer maar daar doe je niks aan he!? ’s Avonds zijn we nog naar de nightmarket geweest, maar volgens Rogier is het daar net alsof je in China loopt, dus ze vonden er niet zoveel aan.

Vrijdag 9 augustus
Vandaag gingen we krokodillen spotten, een eindje vanaf het huisje is een krokodillenpark waar je ze kon spotten. Daar gaven ze ook shows, dat was best leuk om te zien alleen de meneer die de show deed stond soms meer te kletsen dan dat hij bezig was met de krokodillen. Na de show zijn we op een boot gegaan, in het park hebben ze een soort meer aangelegd waar heel veel krokodillen in wonen. We zijn een rondje op het meer geweest en hebben heel veel krokodillen gezien. Onderweg heeft de begeleidster ook nog een krokodil eten gegeven, wat een leuk filmpje opleverde :)

Deze krokodil had ook nog even een vriendje gemaakt. Op de terugweg zijn we nog naar Palm Cove geweest wat een mooi strand is en het was eindelijk een keertje zonnig dus moesten we er maar van genieten.

Reacties

Reacties

O&O

Met veel plezier jullie reisverslag gelezen.
Prachtige foto's en video .
Dat wordt straks even afkicken in ons klein landje.
liefs oo

Greet

Fantastisch dat jullie dit allemaal gezien hebben!
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!