simonekoolstra.reismee.nl

Kennismaking

Hallo,

Vanochtend vroeg werden Yvonne en ik door Kerstin opgehaald om kennis te maken op stage. Daar heb ik een rondleiding gehad en mocht ik bij een groep kijken, ze deden eerst een spelletje met vijf voorwerpen. Een kindje moest zich dan omdraaien en een ander kindje mocht drie voorwerpen weghalen. Het kindje wat zich had omgedraaid mocht dan weer kijken en vertellen welke voorwerpen misten. Daarna gingen we fruit eten, ook daar werd eerst een spelletje mee gedaan. Eerst was het een hele appel, als je heb doorsnijd heb je twee halve, en als je die halve doorsnijd heb je vier stukken. Het eerste spel was om het geheugen te trainen, het tweede voor rekenen. Er was ook een Roemeens jongetje met zijn moeder voor zijn eerste dag en af en toe moesten wij vertellen wat een appel of een peer in onze taal was, vonden de kindjes heel leuk! Na een uur mocht ik alweer gaan en liep in naar de pre school waar Yvonne zit. Dat is heel dichtbij, ongeveer twee minuutjes lopen. De weg terug moesten we zelf uitzoeken, dus zijn we samen naar de bushalte gelopen om uit te vinden hoe het hier gaat met de bussen. En als je denkt dat het openbaar vervoer in Nederland slecht is... het is hier blijkbaar heel normaal als de bus gewoon niet komt opdagen. Uiteindelijk hebben we bijna een uur zitten wachten. Gelukkig scheen de zon. Het is hier heel mooi weer veel zon, maar wel een beetje koud. Er ligt nog best wat sneeuw op sommige plekken, vooral waar gras staat.

De schoonmaakster is ook nog even langs geweest om mierengif doosjes te plaatsen, dus hopelijk zijn we gauw van die beestjes af. Toen iedereen klaar was op stage heeft Christina ons naar het centrum van Linköping gebracht en hebben we daar een beetje rond gelopen en boodschappen gedaan. Ook hebben we hier even bij de Mac Donnalds gegeten.

Vanavond hebben Kimberly, Yvonne en ik nog een wandeling gemaakt over het universiteiten terrein, het is echt super groot en het ziet er allemaal best leuk uit.

Ons huisje.

Toen we terug waren hebben we even thee gedronken en met z'n alle de afwas gedaan, aangezien de vorige bewoners zo aardig waren dat te laten staan. Daarna hebben we nog een stukje van Ice age 4 gekeken en heb ik de douche uitgeprobeerd. En nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen begint mijn eerste stagedag, ik heb best wel fijne tijden. Van 9-3.

Have a good night!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!