simonekoolstra.reismee.nl

Gearresteerd

Vanochtend keek ik uit het raam en ik zag..., jawel sneeuw......... en dat terwijl het al bijna half april is. Op de foto is het niet te zien, maar toen sneeuwde het ook nog.

Op vrijdagochtend komen alle kinderen boven, waar normaal de oudste zitten om daar liedjes te zingen met een gitaar en instrumentjes. Hoe leuk is het om 22 kleine kinderen Pippi Langkous in het Zweeds te horen zingen! Daarna was het weer tijd om te gaan spelen, het is hier heel normaal dat alle leidsters gewoon met de kinderen mee spelen. Twee wat oudere meisjes vonden het erg leuk om mij in een huisje op de bank gevangen te zetten. De een ging boven op mn benen zitten terwijl de ander er ongeveer tien minuten over deed om een stukje papier te halen om daar vervolgens handboeien van te maken. Daarna kreeg ik nog een beetje eten en drinken waar gif in zat en toen was ik dood. En een lol dat ze hadden :)

Normaal heb ik na het eten een pauze, maar mijn begeleidster was zo aardig om te zeggen dat ik mijn pauze wel mocht skippen en dan een half uur eerder kon gaan. Dat vond ik wel prima dus ging ze de begeleidster van Yvonne te bellen om te vertellen dat ik eerder mocht gaan en te vragen of zij dat dan ook mocht. En dat was goed. Dus toen kon ik nog twee uurtjes gaan spelen, ik heb een beetje met de poppen/barbies gespeeld en daarna nog wat getekend.

Helaas heeft het verder de hele middag en avond geregend dus was het niet echt lekker weer om nog iets te gaan doen, dan maar een filmpje kijken.

En dan zit de eerste stageweek er al weer op, wat gaat de tijd toch snel! Het is fijn om te merken dat ik steeds meer Zweedse vragen en zinnetjes van de kinderen begrijp en dat ze mij ook beter begrijpen. Er komen steeds meer kinderen naar me toe om te knuffelen of even op schoot te zitten. Ook mijn Engels gaat vooruit, ik begrijp steeds meer woorden.

Fijn weekend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!