simonekoolstra.reismee.nl

Gezellig samen douchen

Hejsan! Al een tijdje geen blog meer geschreven ... Laat ik maar eens beginnen bij het weekend. Het plan was om uit te slapen, helaas is dat beide dagen mislukt. Op zaterdag zijn we naar het zwembad geweest. Daar aangekomen kwam ik tot de ondekking dat het er daar iets anders uitziet dan wij gewend zijn, geen kleide omkleedhokjes, maar een grote ruimte waar ook alle douches staan. Verder was het een mooi zwembad met glijbanen en een bubbelbad. Op het moment dat wij daar waren werden er ook waterpolowedstrijden gespeeld dus daar hebben we ook nog even naar gekeken. Toen was het weer tijd om te gaan, wij stonden dood leuk in onze bikini te douchen terwijl de Zweden er geen probleem mee lijken te hebben om die uit te doen... We hebben nog even heerlijk bij de Mac Donnalds gegeten, tja als je er dan toch langs loopt... :) Verder hebben we 's avonds nog een paar afleveringen gooische vrouwen gekeken, altijd leuk.

Zondag hebben Kimberly, Yvonne en ik ons nog even uitgesloofd in de keuken, we aten kip uit de oven met gebakken aardappels met ui en champignon en een salade. Ook hebben we nieuwe huisgenoten, het zijn twee mensen uit Zuid Afrika die hier voor drie weken les komen geven op een school.

En toen was het weekend alweer om en was het weer veel te vroeg tijd om naar stage te gaan. We gingen met zeven kinderen gymnastiek doen in een kelder van de kerk ongeveer honderd meter lopen. Gelukkig maar, want het heeft de hele ochtend geregend. De kinderen worden hier heel vrij gelaten, de een kleed zich wel om, de ander niet. Ook toen ze klaar waren ging de een wel douchen en de ander niet. Altijd fijn als er van die ouders zijn die hun kind van drie een maillot aandoen en laten douchen... 's avonds hebben we weer gooische vrouwen gekeken omdat het veel te slecht weer was om nog even weg te gaan.

Dinsdag was een vrij saaie dag, op mijn stage vonden ze het mooi weer en dat betekende gelijk buiten spelen, ook toen het ging regenen bleven ze gewoon buiten, fijn... Na ruim anderhalf uur buiten te hebben gestaan mocht ik met een paar kleintjes naar binnen om daar te spelen. Daar had ik geluk mee want de grotere kinderen hebben ruim drie uur buiten gespeeld. Toen alle kinderen binnen waren was het tijd om te eten, ze zijn hier geloof ik fan van geraspte wortels, nog steeds rauw. Gelukkig hadden ze ook aardappelkroketjes en bacon en was het bij elkaar best te eten. 's middags na het spelen om ongeveer half drie is het tijd om brood en crackers te eten. Dit keer moest ik het zelf doen met een paar kinderen, het was best een uitdaging, maar het is gelukt :)

's avonds hebben we de bustickets naar Stockholm gekocht voor zaterdag.

Woensdag zijn we met de kinderen die vijf jaar zijn naar de rivier gegaan. Daar werd van alles verteld door een bioloog. Ze mochten allerlei proefjes doen, kijken of iets blijft drijven, bellen blazen om te kijken waar de wind naar toe gaat. Ook hebben we een soort speurtocht gedaan waarbij ze vragen moesten beantwoorden over hoe je met de natuur om moet gaan. Hier is het heel normaal dat je zoveel paddenstoelen als je wilt mag plukken en mee mag nemen. Toen ik zei dat dat in Nederland verboden was en dat wij ze verplicht in de supermarkt moeten kopen zaten ze heel verbaast te kijken, alsof ik gek was. Daar hadden ze echt nog nooit van gehoord. Toen we weer terug op de pre school waren, veel te laat voor het eten, hebben we met die kinderen nog even snel gegeten. Na mijn pauze heb ik nog even gespeeld en toen was het alweer tijd om brood te eten, ook dit keer moest ik het zelf doen met een aantal kinderen.

's avonds zijn we nog op zoek geweest naar kaartjes voor de ijshockeywedstrijd tussen Zweden en Rusland, maar die verkochten ze niet bij het stadion. Ach ja hebben we weer een stukje van Linköping gezien... en het was mooi weer, de zon scheen en de lucht was strak blauw. Helaas waaide het wel heel hard waardoor het toch nog best koud aanvoeld.

Na het eten hebben Kimberly, Yvonne en ik nog even een mac flurry gehaald om te vieren dat de zon scheen, tja wat wil je als de mac op tien minuten loopafstand zit :)

Het station, is wel even wat anders dan Ede-Wageningen...

Vandaag regende het weer dus heb ik mijn regenponcho kunnen gebruiken waar die voor gemaakt is, fijn... Gelukkig was het tijdens het buiten spelen wel droog. Verder heb ik de hele dag een beetje met de kindjes gespeeld en heb ik weer brood met ze gegeten. We zijn weer verder gaan zoeken naar kaartjes voor de ijshockeywedstrijd. Toen we ze gevonden hadden bleek het niet in Linköping te zijn, maar in een andere plaats ongeveer twee uur verder... laat maar dus. Daarna zijn we nog uit eten geweest, een heerlijke kebab schotelbij de Turk. Straks is het weer tijd om verder te gaan met onze traditie (die van Kimberly, Yvonne en mij) om elke avond een aflevering van gooische vrouwen te kijken :)

Zo is het al een aantal dagen, het ene moment regent het, het volgende moment is het droog en schijnt de zon.

De volgende blog zal ik een beetje sneller schrijven... Hejda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!