simonekoolstra.reismee.nl

Vooruitgang???

~ Every day may not be good, but there's something good in every day ~

(19-25 januari)

Zaterdag had ik met Denise in het zwembad afgesproken waar ook Jolinka naar toe zou komen. In het zwembad zou ik ook Weronika en Jenna ontmoeten, dus we hadden het wel gezellig. Na het zwemmen zijn we nog met een paar wat gaan winkelen, want ik had eigenlijk niet zo heel veel zin om naar huis te gaan en ik had toch nog de hele middag de tijd. Aan het einde van de middag ben ik weer naar huis gegaan waar de familie van mijn hostdad nog was. Ik was zo moe dat ik maar een tijdje gelegen heb en toen ik hoorde dat het eten zo goed als klaar was ben ik naar benden gegaan. Daar zei mijn hostdad nog dat het maar goed was dat ik kwam, omdat hij me al (bijna) vergeten was. Weet niet of hij dit serieus meende, maar lekker aardig dus.

Zondag ging ik met Weronika, Jenna en Jolinka naar Pine Island. Ik wilde vragen of ik misschien de auto kon gebruiken, maar mijn hostparents waren weg met de kinderen en ik had geen idee waar ze waren en hoe lang ze weg zouden zijn, dus dat feest ging helaas niet door. Gelukkig kon Jolinka wel een auto gebruiken zodat we alsnog konden gaan. Pine Island ligt maar een klein stukje buiten de stad, dus we waren er zo. We hebben een stukje gewandeld, maar het was eigenlijk veel te warm om te lopen. Jolinka zijn terug gelopen om de auto te halen en naar een leuk plekje te rijden waar we konden zwemmen.

We hebben ons daar de hele middag vermaakt en het was super gezellig. Rond een uur of vijf kwam ik weer thuis waar Gus enthousiast riep: Simone is back home, jaa soms is het best een schatje. Ik weet niet of ze wisten dat ik weg was, maar gelukkig was er nog iemand blij dat ik weer thuis kwam.

Maandag kwam ik beneden en werd ik gelijk begroet door een hele enthousiaste Angus die graag wilde knutselen die dag. Hij zei: ‘lets do crafts today Simone’, waarbij ik gelijk een knuffel kreeg. Dit liefdevolle, enthousiaste onthaal wilde ik niet verpesten, dus zat ik met mijn goede gedrag al voor acht uur met ze te knutselen. Na wat geverfd te hebben, vond ik het wel een mooi moment om de jongens met de duplo te laten spelen zodat ik kon schoonmaken en de bedden kon verschonen. Ik heb het geluk dat ze heerlijk samen kunnen spelen zonder vaak ruzie te maken, dus dat maakt mijn leven al een heel stuk makkelijker. Als lunch hebben we dit keer wentelteefjes gemaakt wat ze toch iets minder lekker vonden, maar met honing kan ik alles voor ze lekker maken dus dat probleem was ook weer opgelost. Helaas kwam mijn hostdad tijdens het eten tuis omdat hij zoveel last van zijn rug heeft wat mijn leven er over het algemeen niet makkelijker op maakt. De jongens willen dat toch het liefst naar hem toe, maar uiteindelijk heb ik ze de hele middag beneden kunnen houden. ‘s Middags hebben we nog een masker gemaakt en zijn we begonnen aan een krokodil van een eiderdoos. Aan het einde van de middag hebben we nog gezellig naar de Lion King gekeken. Al met al dus een prima dagje waarbij de jongens liever thuis bleven om te knutselen en te spelen dan dat ze naar het museum wilden.

Dinsdag was opnieuw een hete dag. Het zou deze week gaan afkoelen, maar helaas werd het gewoon weer 38 graden. Perfect zwembadweer dus. Ik heb de jongens naar het kinderdagverblijf gebracht en ben al snel naar het zwembad gegaan waar ik met een paar anderen (Weronika, Jolinka en Regine) had afgesproken. Ik ben daar een hele tijd gebleven totdat de rest ook weg ging en ik eerst nog even naar huis gegaan ben voordat ik de jongens weer van het dagverblijf gehaald heb.

Woensdag kon ik de jongens weer droppen en ophalen en had ik tussendoor vrij om vooral weinig uit te voeren. Mijn hostdad zou nog t/m donderdag thuis blijven, wat ik toch altijd een beetje lastig vind omdat ik me dan ergens een beetje op mijn vingers gekeken voel. En het was nog altijd veel te warm om iets te gaan doen, dus mijn laptop en de ventilator beneden waren mijn beste vrienden. Ik had bedacht om het weekend naar Sydney te gaan om Australia Day te vieren, dus daar heb ik ’s avonds nog wat dingen voor uitgezocht.

Donderdag was het weer een drop- en haaldagje met vrije tijd tussendoor. Omdat mijn hostdad thuis is zorg ik dat ik dan meestal pas rond vier uur met de jongens thuis ben om het leven voor iedereen wat makkelijker te maken. Daardoor heb ik extra lang de tijd tussendoor wat soms best lekker is. Ik ben naar een winkelcentrum geweest om wat spullen te kopen voor het weekend, want we moeten natuurlijk wel een mooie Australische vlag hebben en genoeg te eten. ’s Avonds kwam Madlen nog even langs met chocola, dus dat waren bonuspunten ;) want ze zou helaas dat weekend hier vertrekken om te gaan reizen. We hebben op mijn balkon gezeten en zelfs een possum in onze tuin gespot.

Vrijdag was alweer de laatste dag voor het weekend en ben ik met de jongens naar het nationaal museum geweest omdat het nog altijd te heet was om iets buiten te doen. We hebben wat in het museum gelopen waarbij Hudson het toch vooral leuk vond om mijn voeten in de boeien vast te maken zoals ze dat vroeger deden. Daarna hebben ze nog een tijd in de speelruimte gespeeld totdat de parkeertijd om was, dus het tijd was om te gaan. Helaas hadden we geen brood en melk meer, dus moest ik op de terugweg langs de supermarkt om iets te kopen waar ik een lunch van kon maken. Ik had natuurlijk weer het geluk dat Angus in slaap viel en ik behoorlijk wat moeite moest doen om hem bij de supermarkt weer wakker te maken waar hij nog wat begon te huilen. Gelukkig was hij verder wel oke en kon hij zelfs lopen nadat ik hem een tijdje had gedragen. Verder hebben we een rustige middag gehad waarbij ik nog de laatste dingen heb ingepakt voor mijn weekend naar Sydney. Ik moet zeggen dat ik er heel erg aan toe was om even een weekend weg te gaan na deze week, want ik vond het toch wel lastig om de hele week met mijn hostdad thuis te zijn aangezien de kinderen (en dan vooral de jongste) dan toch liever hun vader hebben. Daarnaast voel ik me ergens toch minder vrij om iets te doen in huis als er nog iemand is omdat ik me dan een beetje bekeken voel. En als leuke bijkomstigheid gaven ze in Sydney ‘maar’ 33 graden, terwijl het in Canberra gewoon weer heerlijk 40 graden zou worden.

Reacties

Reacties

Riekert

Hoi Simone ,
-bedankt leuk om te lezen ,
Moi Riekert

O&O

Fijn weekend Simone,
geniet er maar lekker van.
Lang leve de vrijheid.
liefs van ons ,
groetjes van ons.

Johan

Leuk dat je zoveel meiden hebt om wat leuks mee te doen.
Sterkte in de hitte, al is het ergste inmiddels geloof ik wel over.

Monic

Fijn weekend Simone leuk te horen dat je daar ook vriendinnen hebt geniet er van ?

Greet

We hopen dat je een leuk weekend hebt gehad en dat het wat koeler is gewoden!!

Bart

Leuk verslag weer leuke foto's! fijn vervolg van je tijd daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!