simonekoolstra.reismee.nl

Zon, zee en strand

‘’I need vitamin sea’’

23 februari – 7 maart

Sapphire coast

Samen met Veronique en Gaetane ben ik een weekend naar de Sapphire coast geweest. Dat is drie uur van Canberra, maar dan heb je ook veel mooie stranden. We zijn eerst naar de camping gereden wat nog een hele zoektocht was. Toen we het eindelijk gevonden hadden hebben we de tent opgezet en zijn we naar Merimbula beach gegaan. Helaas waaiden het behoorlijk hard waardoor het eigenlijk net te koud was om lekker te liggen. Na een tijdje hadden we het wel weer gezien en zijn we naar een ander strand gegaan in de hoop dat het daar wat beter zou zijn. Dat bleek alleen niet echt een strand te zijn, maar we hebben wel pelikanen gespot.

Daarna zijn we doorgereden naar een plek waar we zeker wisten dat er een strand was en onderweg kwamen we langs een camping waar heel veel kangoeroes zaten.
We hebben daar even een tussenstop gemaakt om ze te bekijken en toen we de camping opliepen sprongen ze gewoon tussen de tenten. Na een uitgebreide selfieshoot zijn we toch echt naar het volgende strand gegaan waar we een stuk hebben gelopen.
Daarna was het tijd om te gaan eten wat ook nog best een uitdaging was, want er was niet heel veel open. We zijn weer op de camping beland waar zoveel kangoeroes rondsprongen, dus we hadden een diner with a vieuw. Toen we weer op onze camping waren wilden we graag genieten van de warme douche. We liepen naar het toiletgebouw, maar alle deuren waren op slot waardoor wij een lichtelijk paniekmomentje hadden. Gelukkig kwamen we al snel tot de conclusie dat er verderop nog een toiletgebouw was waar de deuren wel open waren zodat we toch nog konden douchen.

De tweede dag hebben we eerst een stuk gewandeld waarbij we een supermooi uitzicht hadden op de zee die behoorlijk wild was. Aan het einde liepen we over rode rotsen met daarachter heel blauw water.


Na deze wandeling zijn we weer naar het strand gegaan waar het dit keer gelukkig wel warm genoeg was om te liggen. Dit keer was de zee wel te wild om in te zwemmen, dus bleef het bij golven kijken. Halverwege de middag was het helaas alweer tijd om terug naar Canberra te rijden.

Pebbly beach & Depot beach

Gelijk het weekend daarna ben ik maar weer naar het strand geweest, want ja wat moet je hier anders in de zomer? Met Regine en Jaccinta ben ik op zaterdag naar Pebbly beach geweest wat bekend staat om de kangoeroes. Gelijk toen we daar aankwamen zagen we al een heel aantal kangoeroes op het grasveld, dus ons doel was geslaagd.

Dit weekend was het weer een stuk beter en konden we heerlijk in de zee zwemmen en nog een stuk te wandelen.
Na de hele middag op het strand te hebben gelegen en een paar uur in de golven te hebben gezwommen was het tijd om naar de camping te gaan. We hadden een gratis camping gevonden, maar hiervoor moesten we wel ruim 20 minuten over een onverharde weg rijden. Ik was heel blij dat ik dit keer niet hoefde te rijden en de auto was helemaal vies. Op de camping aangekomen bleek dat alle plekken al bezet waren, maar we hadden absoluut geen zin om dat hele eind weer terug te rijden en naar iets anders te zoeken. We hebben aan twee mensen (van onze leeftijd) gevraagd of we misschien bij hun op de plek mochten staan, want zij hadden nog heel veel ruimte over. Dit was gelukkig geen probleem en ze vroegen zelfs of we met ze mee wilden eten. Jaa de Australiërs zijn heel gastvrij :) De curry was heel lekker er we hebben nog een hele tijd buiten zitten praten met ze. We werden vergezeld door een aantal possums die vooral niet bang voor ons waren en ons eten erg interessant vonden en naar de pan en bakjes kwamen.
De volgende ochtend zouden we de zonsopkomst bekijken, maar Regine besloot toen de wekker ging dat ze het even niet aankon. Samen met Jaccinta ben ik naar een punt gelopen waar we een mooi uitzicht op de zee hadden en hebben we de zon zien opkomen.
Daarna zijn we weer terug naar de tent gelopen en heb ik nog twee uur heerlijk geslapen. Na het ontbijt was het weer tijd om 20 minuten over de onverharde weg terug te rijden waar we een zwarte wallaby hebben gezien. We hebben een aantal uur op Depot beach gelegen en weer een hele tijd in de zee hebben gezwommen waarbij de golven toch net iets sterker waren dan wij. Regine en ik probeerde uit de zee te lopen waarbij we toch even verloren van de golven met als gevolg dat ik op de grond lag en nog een golf over me heen kreeg. Toen het me lukte om weer op te staan hoorde ik Regine al klagen over de klap die ze in haar rug kreeg, maar we hebben het overleeft.
Na twee heerlijke dagen hebben we de auto weer even toonbaar gemaakt en moesten we weer terug naar Canberra rijden.

Enlighten festival

Op een avond ben ik samen met Regine naar het Enlighten festival geweest. Dat festival duurt een maand en dan is er van alles te doen. Het was behoorlijk druk in bij het festival, maar met een beetje hulp van Regine heb ik de auto op een heel klein plekje, gratis, kunnen fileparkeren waar ik ongelofelijk trots op was. Op alle andere plekken moest je namelijk betalen en ergens zijn we ook maar arme backpackers die daar geen geld aan uit willen geven. We zijn eerst naar de night noodle market geweest waar we noodels hebben gegeten en naar de Chineze draken hebben gekeken. Ook hebben we nog een tijdje op het gras gezeten om naar de muziek te luisteren.

Daarna hebben we nog naar de gebouwen gekeken rondom het parlementshuis die allemaal mooi verlicht waren.

Auto

Inmiddels heb ik alleen op donderdag nog een breng- en haaldagje en vrije tijd tussendoor waar ik enorm van kan genieten. Helaas weet mijn hostmom ook dat ik dan tussendoor niks hoef te doen en kwam ze met de mededeling dat ze nog wel een leuk baantje voor me had op donderdag waar ik natuurlijk niet zo op zat te wachten. Ik mocht wel even de auto naar de garage brengen want die had een servicebeurt nodig, dus zeg maar dag tegen je vrije dag. We gaan volgende week naar Melbourne rijden (waar ik natuurlijk enorm naar uitkijk…) en er brandt een lampje, dus dat durfde ze niet aan. Gelukkig was de garage vlakbij Belconnen wat een groot winkelcentrum is en had ik daar met een aantal andere au pairs afgesproken om koffie te drinken. Het was maar goed ook dat er in het winkelcentrum altijd wat te doen is, want ze moesten twee wielen verwisselen wat in totaal drie uur geduurd heeft (met servicebeurt). Ik kreeg van mijn hostmom nog behoorlijk wat extra geld mee om daar wat te doen, dus uiteindelijk had ik een topdag.

Extra werk

Elke dinsdag en woensdag ga ik vier uur naar een ander gezin om op Tammy te passen waarbij ik Nederlands tegen haar moet praten. Ze heeft nog nooit een babysitter gehad wat voor haar wel even wennen is (lees hard huilen als ik overneem). Gelukkig zijn haar ouders heel lief en is het altijd gezellig. Zo drinken we regelmatig koffie, krijg ik koekjes of chocola en hebben we lunch samen. Dit zal wel alleen in het begin zijn, want straks gaan ze meer aan het werk en ga ik het echt helemaal alleen doen, maar voor nu is het heel gezellig en voel ik me enorm welkom. Katherine zei nog dat ze me de dingen ging geven die mijn hostpartens me niet geven, SUIKER (TimTam’s, chocola, nutella en koekjes), dus happy moments. En goede gesprekken wat ook wel eens fijn is.

Reacties

Reacties

Monic

Mooi hoor daar fijn dat je een leuk gezin er bij hebt geniet er van knuffel uit t koude Nederland ?

Yvonne

Wat weer super mooie foto's!
Weekenden om jaloers op te worden!

Greet

Wat een mooie foto,s . Je kunt er wel een nieuw beroep van maken als het onderwijs je niet bevalt!
Wat betreft ,arme backpackers, daar geloof ik niet zo in.
Succes met alles???

O&O

Wat mooie foto's, de zee blijft altijd trekken !!
Toch nog aardig van je hostmom om je wat monny te geven.
Succes in je nieuwe gezin.
Je bent nu 4 mnd. onderweg, de rest komt vast goed!
Hou vol, de slak kwam uiteindelijk ook in de ark waar hij wilde zijn !!
liefs van ons
0&0

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!