simonekoolstra.reismee.nl

Twee rustige weekjes

12 – 21 maart

Stirve for progress not perfection

Ik heb eigenlijk twee rustige weken en een rustig weekend gehad, waar ik ook wel even aan toe was na alle weekenden weg.

Vuurwerk

De afgelopen weken was er van alles te doen in Canberra en als afsluiting daarvan was er vuurwerk. Samen met een andere au pair ben ik daarheen geweest. We hebben aan het meer gezeten en de vuurwerkshow, die ongeveer twintig minuten duurden, bekeken.

St. Patrick’s day

Zondag ben ik met een paar andere naar een Irish pub geweest omdat het St. Patrick’s day was. We hebben gezellig buiten gezeten met Ierse muziek, maar na twee uur was het voor mij helaas tijd om weer naar huis te gaan. Mijn hostdad was erachter gekomen dat ik niet heel veel plannen had dit weekend en zei dat hij daar eens even goed gebruik van ging maken, dus had ik de eer om op te passen. Mijn hostmom krijgt een nieuwe baan en dat wilde hij graag vieren door haar mee te nemen naar de film. De kinderen waren dat weekend wat ziek en hadden zaterdag ook al de hele dag op de bank gehangen, dus ze waren nou niet op hun best. Ze hadden er vooral geen zin in dat papa en mama weg zouden gaan wat voor mij heel gezellig was. Ik moest Angus weer uit de armen van zijn moeder trekken zodat zij dan snel de deur dicht kan doen, want anders kunnen ze gewoon niet weg. Gelukkig is het altijd na een tijdje weer goed en konden ze ook weer gewoon gezellig doen. Ik had de opdracht gekregen om pasta voor ze te koken en daar kaas overheen te strooien (jaa echt een topmaaltijd), want ze waren nog half ziek en dat was dan wel makkelijk. Hudson wilde eigenlijk liever pannenkoeken en ergens vond ik dat best een goed idee en heb ik dat zelf ook liever dan kale pasta. We hebben dus gezellig pannenkoeken gebakken en daarna hebben ze nog de grootste lol in bad gehad waarbij ik heerlijk op de wastafel zat met de muziek aan. Ik had dus een paar hele gezellige uurtjes met ze en al het gehuil was weer voor niks.

Oma

De moeder van mijn hostmom kwam voor een paar dagen over omdat Hudson die week jarig was en ze de kleinkinderen niet zo vaak ziet. Ik had de eer om haar samen met Hudson van het station te halen. Ging ook weer typisch op zijn Australisch, ik kwam woensdagochtend beneden en mijn hostmom zijn extreem vrolijk goedemorgen en dan weet ik eigenlijk al een beetje hoe laat het is. Of ik niet even haar moeder van het station kon halen, want zij had een meeting en kon niet eerder gaan op haar werk. Juist, dat bedenk ik ook altijd ’s ochtends pas, maar goed het was onder mijn werktijd en het maakt mij verder ook niet uit. Nadat ik Hudson uit school had gehaald was het al heel snel tijd om naar het station te gaan en oma op te halen. Het ging prima en ik kreeg van haar tenminste geen commentaar op mijn rijkunsten, dus dat was al een heel stuk beter dan de andere oma. Thuis heeft Hudson haar een rondleiding gegeven en toen was ik weer klaar voor die dag.

Donderdag was Hudson jarig en zou mijn hostmom de kinderen naar school en dagverblijf brengen waardoor ik heerlijk in bed kon blijven liggen en ze alleen maar op hoefde te halen. Toen het al schooltijd was geweest hoorde ik Angus nog steeds in de woonkamer en ben ik maar naar beneden gegaan om koffie te halen. Hij mocht opeens thuisblijven, want hij had geen zin om naar het dagverblijf te gaan en hij was een beetje moe en ergens vond oma het geloof ik ook wel gezellig als hij thuis zou blijven, dus hoefde hij gewoon niet te gaan. Ik ben drie en ik bepaal noemen we dat. Oma wilde wel graag met het naar de bibliotheek wat een kleine drie kilometer verderop is. Ze vroeg of ik zin had om mee te gaan, ik vond het wel even leuk om met hen weg te gaan. Het was ook zo dat als ze samen met hem zou gaan ze de auto zou nemen en als ik meeging wilde ze wel gaan lopen met de wandelwagen (ze zag het niet helemaal zitten om dat stuk te duwen). We zijn naar de bieb gegaan en daarna nog even naar de supermarkt en hebben we ergens koffie gedronken. Na dit gezellige uitstapje was het weer tijd om terug te lopen en viel Angus lekker in slaap in de wandelwagen, het was opeens heel stil vanaf zijn kant en toen we keken lag hij toch heerlijk. Daarna hebben we Hudson uit school gehaald, cupcakes gegeten en hadden we ’s avonds pizza, dus ik had een topdag.

Extra werk

Met Tammy gaat het ondertussen gelukkig een stuk makkelijker. We zijn inmiddels terug gegaan van tien minuten naar tien seconde huilen als ik haar overneem wat voor iedereen wel heel fijn is. Meestal is ze super vrolijk, trekt ze graag gekke bekken en lopen we heel wat rondjes door de tuin. Ze heeft zelfs al door wanneer ik weer weg ga, Michael gaf me een keer het geld en toen riep ze heel vrolijk ‘bye’, zo van en nu oprotten jij, dan heb ik tenminste papa weer terug hahaha. Gelukkig is het echt een schatje en zijn de ouders ook helemaal top.

Reacties

Reacties

Greet

Je hebt wel een haat/ liefde verhouding met je hostparents he, maar je redt je wel!
Fijne paasdagen.

Johan

Je word zo wel een allround kinderverzorgster, nog even en ze verwelkomen je met open armen in plaats van gejank
En weer genoten van de mooie foto's

O&O

Je boekt vooruitgang, houden zo !!!
Mooie foto's Simone, bedankt maar weer.
.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!