simonekoolstra.reismee.nl

Een vuurspuwende draak?!

The mind is like a parachute, it only works when it’s open.

13 - 24 mei

Playdates Boundless playground

Ik vind het altijd wel leuk om ergens met een andere au pair wat af te spreken zodat de kinderen kunnen spelen en wij kunnen praten. Samen met Aude had ik in de Boundless playground afgesproken wat een grote speeltuin is. Toen ik daar met Angus kwam bleek er een gratis speelgroep te zijn wat helemaal top is. Er liggen dan kleden op de grond met: duplo, boeken, muziekinstrumenten, verfspullen en nog wat andere dingen. Angus kan zichzelf heel goed vermaken en heeft daar ook ruim twee uur heerlijk gespeeld waardoor ik kon zitten toekijken en met Aude kon praten. Verder heeft Angus een beetje de peuterpubertijd waar ik wel om moet lachen. Toen we bij de speeltuin aankwamen en we nog in de auto zaten begon Angus te vertellen dat ik vorige week niet naar hem luisterde. Hij wilde graag zelf zijn spullen pakken (op het dagverblijf), maar dat mocht niet van mij omdat dat lang duurt en we haast hadden. Dus ik was naughty (stout) en silly, want hij had nog zo gezegd dat hij het zelf kon doen. Ik heb het gefilmd en ga nog steeds stuk als ik dit zie. Gelukkig zei hij nog wel dat ik zijn dagen bedenk (om wat leuks te doen) en dat hij ook van mij houdt, dus dat maakt het weer een soort van goed.

Nog even een tussenstop gemaakt op de weg naar de speeltuin.

Ik vind dit zo goed geslaagd dat ik die week daarna met een aantal andere weer in die speeltuin had afgesproken zodat ik vast wat nieuwe mensen kan leren kennen voordat al mijn vriendinnen hier weggaan. Vooral met Kim en Elin heb ik een hele tijd gepraat en Angus heeft zichzelf 3,5 uur weten te vermaken. Onze ochtend begon heel goed, want er waren gratis worstjes met brood. Waarschijnlijk omdat ze dat weekend moesten stemmen ofzo. Bij de speeltuin zijn meerdere parkeerplaatsen waar je officieel maar twee uur mag staan wat wel gratis is. Nu gingen wij het met twee uur niet redden en zijn we een beetje bang voor de politie en de boetes hier, dus hebben we alle drie na twee uur keurig onze auto op een andere parkeerplaats gezet. Na het spelen ben ik met Angus naar het meer gelopen om nog even wat te eten en de eendjes te bewonderd en toen ben ik naar huis gereden en viel Angus in de auto in slaap. Toen mijn hostparents thuis kwamen lag hij halfdood op mijn schoot tv te kijken en vroegen ze hoe ik hem toch zo heb weten af te matten waarop ik zei dat ik naar de speeltuin ben geweest. Mijn hostdad vroeg me hoe lang ik daar geweest ben en toen ik doodleuk zei dat ik hem daar 3,5 uur heb weten te vermaken zaten ze me aan te kijken alsof ze niet wisten hoe ik het toch elke keer voor elkaar krijg om ergens zo lang te blijven.

Hudson ziek

Dinsdag kwam ik beneden en zei mijn hostdad dat Hudson die dag thuis zou blijven omdat hij moest hoesten. Ik vroeg of het nu de bedoeling was of ik bij hem moest blijven en hij gaf aan dat dat inderdaad de bedoeling was. Hij zei: ja ik dacht dat Leyla dat ook tegen je gezegd had toen je die extra baan nam dat als onze kinderen ziek zijn je hier moet blijven. Ik zei dat dat wel zo was, maar dat ik dat toch eigenlijk wel de avond van tevoren verwacht (ze wisten die dag daarvoor ook al dat Hudson veel moest hoesten). Toen vroeg hij tot hoe laat ik moest werken en ging naar boven. Niet veel later kwam mijn hostmom beneden en zei ze dat Matt thuis zou blijven totdat ik thuis kwam, want je kan niet alles een dag van tevoren weten. Juist ja, meningsverschilletje maar ik kon gelukkig gewoon op Tammy passen die dag, want daar vind ik het altijd leuker dan bij mijn eigen gastgezin. Aan het einde van de middag moest ik Viola weer van het dagverblijf halen en met haar spelen totdat Jason thuis kwam. Daarna ben ik naar Civic gereden om nog wat met Saartje te drinken bij Oliver Brown. Ik kwam ruim twee uur later thuis dan normaal, maar ze vroeg ook niet waar ik vandaan kwam of waar ik bleef, dus ze maken zich in elk geval geen zorgen.

Dierentuin

Angus wilde graag weer naar de dierentuin, dus ben ik daar voor de verandering maar weer een keer naar toe gegaan. Ik neem altijd zelf brood mee en Angus vraagt me elke keer of we dat binnen (in het restaurant) gaan eten, maar dat mag nooit van mij. Dit keer vroeg hij het weer en heb ik hem nog maar een keer gezegd dat we dat niet gaan doen en hij eerst nog een tijdje in de speeltuin moest spelen. Ergens rook de patat wel heel goed en had ik daar gewoon heel veel zin in (eindelijk een soort van fatsoenlijke maaltijd), dus besloot ik om maar even een hele goede dat te hebben en samen met Angus fis and chips te eten. De porties zijn hier groot, dus konden we het mooi delen. We waren allebei helemaal gelukkig, dus misschien dat ik het nog wel een keer doe. Angus heeft ook niks tegen zijn ouders gezegd wat helemaal top is, geloof niet dat ze het heel erg vindt maar als ze het niet weet is het nog beter.

Brand bij de Telstra tower

Op een vrijdag zag ik wat rook bij de Black Mountain waar de Telstra tower opstaat. Angus noemt deze toren de dragontower. Toen Angus en ik Hudson uit school hadden gehaald was er nog steeds rook wat de jongens wel heel interessant vonden. Ik besloot om met de auto een stukje te rijden zodat we het van wat dichterbij konden bekijken. Onderweg hadden de jongens de meest wilde verhalen over een draak die met vuur aan het spuwen was en daarmee de berg in de brand zette, tot het houden van een hele grote barbecue met heel veel worstjes wat zoveel rook gaf. Ik heb best genoten van deze rit en uiteindelijk ben ik bij het arboretum de berg opgereden om een redelijk uitzicht te hebben op de berg met de rookwolkjes. Daarna ben ik weer naar huis gereden en heb ik ze met dit alles toch een uur weten te vermaken.

Park en Belconnen

Zaterdag was het super lekker weer en ben ik met Kyla, Jenna en Jolinka naar het park bij het meer geweest om daar lekker een tijd van het zonnetje te genieten. Mijn hostfam was al weg toen ik mijn bed uitkwam, dus na lang twijfelen heb ik maar een keer de auto gepakt zonder het te vragen. Ik was er wel een beetje klaar mee dat ze altijd weg zijn zonder dat ik weet waar ze naartoe gaan en of ik de auto kan gebruiken. Natuurlijk had ik dan wel weer het geluk dat het benzinelampje begon te branden toen ik de auto startte waardoor ik ook nog de eer had om te tanken. Na een paar uur in het park te hebben gezeten, zijn we naar Belconnen gereden om een ijsje te halen en nog een beetje te winkelen. Tijdens het avondeten boden mijn hostparents nog wel excuses aan dat er zo weinig benzine inzat, want het was hun plan om te gaan tanken die middag. Het zal dus wel oké zijn dat ik gewoon de auto pak hier :)

Stemmen en songfestival

Zaterdag waren hier de verkiezingen. In Australië moet je verplicht stemmen als je stemrecht hebt, anders krijg je een boete van 50 dollar. Er waren overal feesten voor de federal election en bij het stemmen krijg je gratis koffie, thee en worst. Die avond, voor ons zondagnacht, was ook het Eurovisie songfestival. Ik kon het niet aan om al om vijf uur een wekker te zetten om alles te zien, maar ik heb wel de hele puntentelling vanaf acht uur gevolgd en mooi kunnen zien hoe Nederland gewonnen heeft.

Angus ziek

Ook Angus is nog een dag een beetje ziek geweest. Hij was ’s ochtends al niet helemaal lekker en hoe later het werd, hoe hoger zijn temperatuur. Ik zag het met de keer stijgen totdat hij boven de 38 graden zat waardoor we bijna de hele dag op de bank hebben gezeten. Nu vind ik dat zo af en toe een dagje niet erg en is het ergens wel gezellig als hij een dagje in mijn armen doorbrengt.

Extra werk

Ook deze twee weken heb ik vooral gewerkt bij zowel mijn hostfamily als in de andere gezinnen. In combinatie met vrij rustige weekenden kan ik flink wat sparen, wat ik ook wel nodig heb als ik hier ga reizen. Het enige nadeel is dat ze vaak een beetje vergeten dat ik op dinsdag en donderdag ook nog wat moet eten als ik klaar ben bij Viola. Ze vroeg de tweede week op donderdag of ik nog moest eten daarna en ik zei dat dat best fijn zou zijn. Toen ik thuiskwam hadden ze alle pasta opgegeten en stond er ook niet echt iets in de koelkast. Juist ja, sociaal weer. Maarja het verschil tussen mijn avondeten of twee broodjes met jam is niet zo groot, dus kan ik net zo goed brood eten. Ik zat nog een keer op mijn kamer een broodje met hagelslag te eten toen Angus mijn kamer opkwam en ook wel een paar hagelslagjes wilde. Mijn hostmom vroeg na een tijdje waar hij was en toen ik zei dat hij mijn avondeten wel heel interessant vond zei ze nog dat hij mijn avondeten niet mocht stelen, hahaha het kind was helemaal gelukkig met die paar hagelslagjes. Overigens was er in mijn derde week dat ik dit doe op donderdag nog wel eten over wat nog op het aanrecht stond. Het was nog warm, dus waarschijnlijk moesten ze het nog opruimen, maar ik heb het mooi opgegeten. Er waren aardappels en kip uit de oven, dus ik had nog echt een goede maaltijd ook, geluksdag.

Herfst

De herfst is hier toch echt begonnen waardoor veel bomen mooi rood en geel zijn. Helaas wordt het weer ook wel iets minder en is het vooral ’s nachts erg koud. Gelukkig is het overdag nog wel vaak rond de vijftien graden wat toch een heleboel goed maakt. Eigenlijk is de herfst ook al bijna afgelopen en heeft het al die tijd nog als een soort van zomer aangevoeld wat mijn leven toch een stuk beter maakt.

Reacties

Reacties

Monic

Reageer niet altijd maar lees t trouw wat een levenservaringen leuk te lezen hoe t daar gaat topper ?

Greet

Vreemd dat er zo eenzijdig gegeten wordt, klagen de andere aupairs er ook over?
Of zijn we hier zo verwend?

O&O

koekjes, pannenkoeken bak je al voor de kinderen.
leer de oudjes nu eens koken , haha groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!